Verslag: Boeckenberg – Voorwaarts : 23 - 14  (12-3)
A: Jesse DB (3), Sara G (1), Lisa VG (1), Matthi D (6)
V: Jolien H (2), Nikki S (3+2s), Brent S (3), Lucas DR (1)
Wissels : Thias VL, Maline V, Lauren S, Tine P, Thomas T (1)

Scheidsrechters : V. Van der Beken, K. Lauret

Alweer een weekend met twee wedstrijden, weliswaar tegen verschillende tegenstanders deze keer en voor de veldcompetitie.  De wedstrijd tegen Voorwaarts werd vooruit geschoven vanwege het nakend EK-tornooi U21, waar een aantal van onze spelers zijn voor geselecteerd.  De Elsdonkenaars zijn, nadat een aantal van hun topspelers het team verlaten hebben, terug te vinden in de onderste regionen van de rangschikking.  Voor onze fanions, die in de dubbele overwinning tegen Floriant vorig weekend hun betere forme toonden, zou deze ontmoeting geen probleem mogen opleveren.  Na een redelijk natte, kille week waren de natuurelementen eerder mild.  Er diende enkel rekening gehouden te worden met een af en toe forse wind.

Het duurt even voor onze panters beseffen dat de wedstrijd bezig is.  Voorwaarts profiteert en doet de vakken draaien.  Na 6 min. kan Johannis het niet meer aanzien en probeert met een time out zijn team wakker te schudden.  Het duurt dan nog meer dan 4 min. voor de diesel voldoet op toeren komt om het eerste doelpunt door de mand te krijgen : een schot van Brent.  Eenmaal dat is gebeurd gaat het steeds beter en efficiënter.  Niet enkel in aanval, ook in verdediging laten onze panters hun tanden zien en houden de bezoekers uit de korf.  Gert moet lijdzaam toezien hoe zijn ploeg een 12-0 incasseert.  Drie wissels en een time out veranderen daar niks aan.  Iets voor affluiten maakt de bus pas het derde doelpunt.

Tijdens de rust is er waarschijnlijk een pittig woordje gesproken bij Voorwaarts.  Ze lijken terug in de wedstrijd te komen na een 2-4 gedurende de eerste 10 min.  Opnieuw haalt Johannis zijn TO-bordje boven.  Er wordt te laks verdedigd en in aanval moet er echt meer looptempo komen.  Andermaal zorgt deze time out voor een kentering.  Er wordt terug beter verdedigd, zodat de bezoekers moeilijk tot schot komen, terwijl in aanval de ballen weer vlotter door de mand gaan.  Even lijkt het dat het een afstraffing gaat worden als Matthi 20-9 op het bord schiet.  Johannis is dan al aan het wisselen geslagen, zodat het in aanval even zoeken wordt naar de samenhang.  Het laat Voorwaarts toe gelijke tred te houden op het scorebord.

Een gemakkelijke overwinning voor onze panters ondanks een aantal periodes met duidelijk gebrek aan concentratie.  Het vertrouwen is er terug, want als het nodig was, werd het gaspedaal voldoende ingedrukt om alle gevaar te bezweren.
Zondag krijgen we Sikopi op bezoek, de laatst gerangschikte in de Topleague.  Eventjes doorbijten, deze 2 punten meepakken en dan een paar weken rusten.  De laatste wedstrijd van de veldcompetitie is voorzien op 27/10 tegen AKC/Luma.  Reeds de eerste wedstrijd van de terugronde.