Verslag: Boeckenberg – Borgerhout/GW : 23 - 16  (13-8)
A: Jolien H (3), Brent S (6), Rick V (2+s), Tine P
V: Jesse DB (5+s), Sara G, Lisa VG (3), Matthi D (2)
Wissels : Thomas T, Maline V

Scheidsrechters : T. Van Grimberge, B. Elewaut

Na de relatief gemakkelijke opener vorige week stond vandaag de ontmoeting met onze achterburen op het programma.  Borgerhout/GW trok tegen AKC/Luma aan het kortste eind en zou dus zeker gebrand zijn om zijn eerste punten te pakken.  Onze panters mochten een stevige partij verwachten.  Dat bleek al in de wedstrijd van de B-ploegen.  Na een lange gelijk opgaande wedstrijd konden de bezoekers een kloofje slaan dat net voor affluiten nog gedicht werd.  Een billijk gelijkspel was het gevolg.

Rick vertrok in de basis acht, terwijl Nikki een weekje langer op de bank hersteld van haar blessure.

De debatten worden onmiddellijk geopend.  Het eerste schot van Brent en Christophe zit, zodat er al snel gewisseld wordt van vak.  Na een strafworp tegen Rick, kan Lisa op schot opnieuw gelijkmaken.  Weer BGW aan de koord via strafworp, ditmaal tegen Jesse in de rebound.  Een vrijworp van Brent en voor de derde maal gelijk.  Jesse verschalkt zijn tegenstander en werkt de inloper netjes af.  Een derde strafworp, nu tegen Brent op inloper, zorgt voor 4-4.  Rick schiet raakt uit het achterveld.  Een schot van Jol en een strafworp omgezet door Jesse voor het verdedigen van een heer op de pas van Lisa zetten een eerste kloofje op het bord.  De zebra’s doen er alles aan om die te dichten en ze slagen er ei zo na in via een schot tegen Tine en de vierde strafworp op inloper tegen Matthi.  De volgende aanvallen zijn cruciaal.  De vreugdekreet van Rick, nadat Brent een lange en kansrijke aanval afrondt op schot, klinkt nog na.  Die vreugde is van korte duur als hij de volgende aanval een strafworp en een schot tegen krijgt, 8-8.  De laatste 8 min. van de eerste helft zijn helemaal voor onze panters.  Rick zet een strafworp om voor een fout op Brent, waarna een schot van Brent en een vrijworp voor Jesse opnieuw voor een duidelijk verschil zorgen.  Toch neemt Johannis een time out, want het loopt aanvallend niet helemaal zoals hij het graag zou zien.  Een schot van Matthi en eentje van Jol, nadat ze een inloper miste, zorgen voor de ruststand.  Na een fel bevochten eerste helft staat er een duidelijk verschil op het bord.

Vanaf de start van de tweede helft voeren de bezoekers de druk op.  Dit lijkt te lukken, want tegen Lisa en Brent pakken ze twee doelpunten terug.  Deze worden gecounterd met schoten van Matthi en Jol.  Het verschil blijft even groot na een schot tegen en een van Jesse.  Een dame van BGW kwetst zich en wordt vervangen.  Jesse doet er eentje bij, waarna de coach van BGW naar zijn time out bordje grijpt.  Met twee schoten tegen Jesse lijken de bezoekers aan een remonte te beginnen.  Een waar Jesse zelf een einde aan stelt.  In de volgende 4 min. verzekeren onze panters zich van de zege, met 2 schoten van Lisa en een vrijworp en een schot van Brent, 22-13 met nog 5 min. op de klok.  Ondertussen is Johannis al aan het wisselen : hij geeft Jesse een paar minuten rust door Thomas in te brengen en Maline komt in de plaats van Jol.  Op het einde neemt BGW nog een paar goaltjes terug, zonder dat dit de zege in gedrang kan brengen.

Onze panters hebben vandaag getoond dat ze met de verdedigende druk om kunnen en tegelijkertijd ook zelf verdedigende druk op de tegenstander kunnen zetten.  Vermits BGW dit ook zoveel mogelijk deed, keken de supporters naar een bijwijlen zeer stroeve wedstrijd met veel duels en harde contacten, waarin onze panters toonden al lang geen doetjes meer te zijn.  Of dit echter het onevenwicht in strafworpen verklaart … ?  Die supporters moedigden hun ploeg aan met ritmisch handgeklap, mooi.
Deze verdiende 2 op 2 houdt onze panters aan de kop van de rangschikking, enkel vergezeld door Floriant, dat de punten op Putse pakten.  Kwik had evenmin moeite met Sikopi.  AKC/luma liet met een verrassend lage score (12-14) de punten op Voorwaarts, onze tegenstander van volgende week.