Verslag Catba A – Blauw Wit A : 22 – 12  (14-7)
A: Yannis (4), Jelle, Imke (1), Sophie (1)
V: Kobe, Thomas (1), Nina (3), Yentl (2)
Wissels: geen

Na de nederlaag van vorige week stond er dit weekend opnieuw één van de titelkandidaten op het programma.  Catba wist echter zijn openingsmatch tegen KCBJ maar nipt te winnen, wat voor onze ploeg perspectieven opende, mits we op niveau zouden spelen uiteraard.
Brent liep woensdag tijdens de training een spierblessure op en blijft noodgedwongen aan de kant.  Yannis vat post naast Jelle waardoor Kobe bij Thomas in het vak komt.

Dominant aan de wedstrijd beginnen blijkt elke week opnieuw, ook vandaag weer, een heikel punt in de Blauw Wit-strategie te zijn.  Ook vandaag zet de thuisploeg immers meteen de toon en kijken wij na amper 5 minuten al tegen een droge 4-0 achterstand aan, wat Tim naar zijn time-out-bordje doet grijpen.  De donderpreek van Tim lijkt, na een 5de Catba-treffer en na een paar gemiste kansen van onze kant, niet meteen soelaas te bieden.  Een paar minuten later haalt Sophie dan toch onze 0 van het bord via een korte kans, gevolgd door een schot van Yentl.  Catba vergroot tegen Jelle opnieuw de voorsprong naar 4 punten, maar Yannis scoort vrijwel onmiddellijk tegen vanuit het achterveld: 6-3.  Even lijkt het tij te keren en benen we zelfs bij tot op 2 punten verschil via schoten van Thomas, Nina en Imke, maar na 2 stuks tegen Thomas en na een gemiste strafworp van Kobe voor fout op Thomas is het woord volledig aan de thuisploeg.  Catba tankt vertrouwen, schakelt nog een versnelling hoger en na nog 2 schoten tegen Thomas, 2 tegen Yannis en een omgezette vrijworp voor fout van Jelle dikt onze tegenstander de score verder aan tot 14-6.  Yannis dient vlak voor de pauze nog even van repliek via een ver schot: ruststand 14-7.  Waarmee de wedstrijd gespeeld lijkt, tenzij er zich de volgende 25 minuten nog een klein wonder voltrekt.

Deze eerste speelhelft was doorspekt met teveel gemiste open kansen ( minstens 8 ), te weinig duelkracht en loopvermogen, teveel ondermaatse passing en balverlies waardoor we geen vuist meer konden maken en we de match in de laatste 10 minuten volledig uit handen gaven in plaats van de 2-puntenkloof verder dicht te rijden.

Na de rust verandert er weinig aan ons spelbeeld, maar lijkt ook Catba het noorden wat kwijt.  Want pas na een dikke 5 minuten valt het eerste doelpunt van de 2de helft via schot van Yannis, 14-8.  Nog even Blauw Wit aan zet via inloper van Nina en opnieuw een schot van Yannis, maar gezien zij er beiden ook prompt evenveel om hun oren geslagen krijgen, blijft het verschil even groot.  Nina neemt daarop toch nog even revanche op inloper, 16-11.  In de laatste 11 minuten voor het eindsignaal en na nog een aantal scoreloze fases aan beide kanten kabbelt de wedstrijd verder in het voordeel van de thuisploeg, met in de eindfase nog 6 doelen op rij tegen Yannis, Kobe en Thomas, enkel nog gecounterd door een schot van Yentl.  Eindstand 22-12.

Verdedigend gingen we vaak te laks om met de schietgrage Catba-heren, zowel in de 1-tegen-1 als in het voorverdedigen, en aanvallend scheerden we vandaag met slechts 12 doelpunten ook geen hoge toppen.  Gezien we aanvallend momenteel dus letterlijk en figuurlijk wat tekortschieten, moet de kwaliteit van de collectieve Blauw Wit-defensie als team toch dringend verbeteren en zullen we veel meer moeten werken voor elkaar om in deze reeks op de kaart te blijven staan en punten te gaan pakken.  Onze eerste thuiswedstrijd volgende week tegen Verde wordt zo al meteen een hele belangrijke.

Patricia