Verslag: Boeckenberg – Kwik : 26 - 18  (10-11)
A: Jesse DB (3+s), Sara G, Lisa VG (5), Matthi D
V: Jolien H, Brent S (7), Rick V (5+s), Nikki S (4)
Wissels : Thomas T

Scheidsrechters : T. Van Grimberge, B. Elewaut

Dit weekend kwam de zaalkampioen van afgelopen seizoen op bezoek : de biekes van Kwik.  Dit seizoen loopt het in Merksem een beetje minder vlot, want het maximum werd afgegeven na de match tegen Floriant.  Onze spelers kunnen zich toch verwachten aan stevig weerwerk.  Onze panters starten met dezelfde opstelling voor een tribune die voor iets meer dan 2/3 gevuld was.  Er stond dus ook nog wat ambiance op het programma.
Onze panters lopen op met spelers van onze U12 als ploeg van de week.  En kiezen bij vertrek meteen voor het verkeerde vak.  Het vak van Jesse vertrekt in aanval, dus krijgen we voor de start een kleine verhuizing.

Lisa opent meteen op schot.  De klok is nauwelijks gestart.  Het tweede doelpunt, uit strafworp na fout van Rick op inloper, laat iets langer op zich wachten.  Het gaat er ondertussen stevig aan toe, vooral onder de korven.  Nikki zet haar ploeg terug op voorsprong, maar twee snelle tegendoelpunten van Kwik zorgen voor een ommekeer.  Rick verdedigt prima, zodat de scheids een doelpunt van Kwik niet toekent en Lisa de stand kan effenen.  Kwik behoudt de leiding na een wegtrekker van uit de korf tegen Matthi.  Rick effent.  De gelijke stand blijft niet lang op het bord, als Kwik in twee aanvallen even dikwijls scoort.  Johannis probeert met een time out bij te sturen.  Tegen Jesse wordt het 4-7.  Heel Kwik juicht als nummer 8 door de mand gaat, even, en dan volgt de ontgoocheling als het doelpunt uit inloper niet wordt toegekend wegens een prima verdediging van Matthi.  Brent pakt een puntje terug, doch de tijdens een vrijworp vrijgelaten dame zet die kans feilloos om.  Een korte opflakkering van onze panters, die met schoten van Lisa, Nikki en Brent de gelijke stand op het bord zetten.  Kwik repliceert driemaal in evenveel aanvallen, zodat het lijkt dat we met een serieus deficit de kleedkamer zullen ingaan.  In de laatste minuut mikt Nikki raak en Jesse doet haar dat na, met een secondje over op de klok.

Het eerste doelpunt in de tweede helft komt op naam van de bezoekers.  Vervolgens nemen onze panters het heft in handen.  In iets minder dan een kwart slaan ze een kloof van negen doelpunten, of anders gezegd : ze scoren 16 doelpunten tegen slechts 4 van de biekes.  Het zijn Rick en Brent die voor 9 van deze doelpunten tekenen.  Als Kwik voelt dat het de greep op de wedstrijd en zijn tegenstrever verliest wordt het spel iets ruwer en de protesten vooral luider.  Met nog 11 min. te gaan knalt Jolien op een heer die in de baan van haar inloper stapt.  ’t Is een harde en een taaie.  Nadat ze lang uit op de vloer liggend de sterretjes heeft geteld, gaat ze verder.  Die heer en de coach van Kwik houden er geel aan over.  Ongeveer 4 min. voor het einde krijgt Rick een verdiende applausvervanging.  In de resterende tijd zitten twee mooie fasen.  De eerste een soort van inloper fade away, waarbij Brent uit de sprong met een hand binnenlegt.  De volgende aanval maakt een pannetje van Matthi een einde aan een inloper.

Onze panters hebben zich na een matige eerste helft, met weinig rebound en afwerking, schitterend herpakt in de tweede.  De coach van Kwik legde aan de scheidsrechters na de wedstrijd uit waarom hij zo boos was.  Hij zal toch moeten erkennen dat zijn ploeg na de rust quasi overklast werd.  Vooral omdat onze spelers dan wel rebound overwicht kregen, waardoor er meer vertrouwen en bijgevolg ook een betere afwerking in het schot kwam.  Spannend was het bijgevolg in het laatste kwart niet meer echt, maar dat lieten de scanderende supporters niet aan hun hart komen.
Met 8 op 8 voeren onze panters de rangschikking aan.  Floriant behield na een moeizame zege tegen Sikopi eveneens het maximum, weliswaar met een wedstrijd minder gespeeld.  De ontmoeting met de Oost-Vlamingen staat op het programma als laatste wedstrijd van dit kalenderjaar, op 22/12.  Volgende week gaan we naar Putse dat gisteren de punten liet op AKC/Luma.  Tenslotte blijven onze achterburen nog steeds puntenloos, na thuisverlies met het kleinste verschil van Voorwaarts, 13-14.

Afsluiten met een kort woordje over Blauw Wit dat naar De Polder trok, met in gedachten de memorabele tittelwedstrijd van vorig jaar.  Met 13’33” op de klok in de eerste helft deed een foute pas een van de schotklokken van haar voetstuk tuimelen.  Niet meer te herstellen volgens de thuisploeg en vermits er geen vervanging voor handen was, zal deze wedstrijd integraal moeten herspeeld worden.  Jammer, want onze blauwwitjes stonden op dat moment 3-8 voor.