Verslag: Boeckenberg – AKC/Luma : 31 - 21  (19-9)
A: Jesse DB (8+2s), Jolien H (3), Sara G, Matthi D (2)
V: Brent S (6), Lisa VG (3), Nikki S (3), Rick VV (3)
Wissels : Tine P, Thomas T, Tibo D, Lucas DR (1)

Scheidsrechters : T. Van Grimberge, V. Van der Beken

Een dagje Boeckenberg – AKC/Luma.
Onze U19’ers beten de kop af.  Zij moesten na een wedstrijd noest achtervolgen de punten nipt aan de bezoekers laten.  Top B leek op een eenvoudige en ruime zege af te stevenen.  Als de radertjes stokten in de laatste 5 minuten, werd het toch nog spannend.  Gelukkig bleven de punten thuis.  Slechter verging het Fauve.  Zij stond nog maar juist tussen de lijnen als ze kermend tegen de vloer ging.  Achillespees over.  We wensen haar een spoedig herstel.
Als ik toch het hoofdstuk kwetsuren aansnij, wens ik meteen ook Maité een spoedig herstel.  Aan de wedstrijd begonnen met een gezichtsmasker, kraakte ze in de tweede helft haar knie.  Pijnlijk en eveneens einde wedstrijd voor haar.
De afsluitende wedstrijd van deze Boeckenberg – AKC trok meteen veel volk.  Logisch voor een topper.  Tevens een test voor onze fanions in hun eerste wedstrijd van het nieuwe jaar.  Rick was hersteld van zijn kwetsuur, zodoende een ploeg op volle sterkte.

Terwijl onze panters even met de ogen staan te knipperen, zorgen de bezoekers meteen voor de eerste vakwissel.  Brent schiet meteen ons eerste doelpunt door de mand.  Amper 2 min. zijn er weg getikt.  Het volgende doelpunt laat even op zich wachten en komt er van op de stip na fout van Jol op inloper, 1-3.  In de volgende 5 min. krijgen de bezoekers een eerste draai tegen de oren.  Terwijl ze moeite hebben om een degelijke aanval op te zetten, scoren onze panters zesmaal op rij.  Na een tegenprikje van AKC/Luma volgen er nog eens 4.  Zo staat het in no time 11-4.  Alhoewel de bezoekers dan tweemaal kunnen tegenscoren, besluit de coach 2 spelers van vak te wisselen.  Het kost zes wissels en tegen de tijd de wissels rond zijn prijkt er al 15-7 op het scorebord.  Op de scherpe afwerking van onze spelers staat geen maat.  Een inloper van Nikki wordt om ongekende reden niet toegekend.  Onze fanions laten het niet aan hun hart komen.  Met een inloper en een schot van Brent en schoten van Jesse en Rick noteer ik met iets minder dan 4 min. op de klok 18-8.  AKC mag nog eenmaal naar de stip, waarna Rick uit de rebound de ruststand vastlegt.

Opnieuw scoort AKC het eerste doelpunt, daarna gaan onze panters gewoon door op hun elan.  Wat de bezoekers ook proberen het verschil wordt enkel maar groter.  Met 16 min. op de klok noteer ik voor de eerste keer het grootste verschil, 25-12.  Johannis heeft op dat moment al zijn eerste vervanging doorgevoerd en Lucas in de plaats van Rick gebracht.  Bij 26-13 mag Matthi gaan rusten, Tibo vervangt hem.  Jesse krijgt een applausvervanging en Thomas komt tussen de lijnen.  Alhoewel AKC zich ondertussen kan handhaven in de score, blijkt de ontgoocheling tot groot.  Hoe anders kan ik het missen van 2 strafworpen in een aanval verklaren.  Lucas heeft dan al nummer 30 door de mand gemikt.  In de laatste 3 min. komt Tine Nikki aflossen.

Mijn hoedje af voor de supporters van AKC, die ondanks alles hun ploeg bleven aanmoedigen.  An DB vroeg al vrij snel in de tweede helft een applausvervanging voor Jesse, humor is nooit weg.  Hiermee wil ik de pantersupporters geen tekort doen.  Zij waren talrijk aanwezig en genoten aanmoedigend van het schouwspel.  De rust tijdens de eindejaarsperiode heeft onze spelers blijkbaar goed gedaan.  Met de halve competitie achter de rug zitten ze mooi op schema om een plaats in Beveren te behalen.  Bangelijke afwerking en inzet, proficiat.