Verslag : Kwik A - Boeckenberg A : 18 - 24  (11-13)
A : Sara (1), Jolien, Jesse (5+3s), Matthi (5)
V : Nikki, Tinne (2), Brent (5), Rick (3)

Scheidsrechters : Wensma - Dardenne

De zaalcompetitie loopt alweer stilaan naar zijn einde.  Onze panters zijn al zeker van de kruisfinales.  Voor de plaatsen 3 tot en met 7 ligt alles nog open.  De biekes moeten dus vol aan de bak om nog de nodige punten te sprokkelen.  Bij ons komt Tinne tussen de lijnen in de plaats van Lisa die wat last heeft van een lichte kwetsuur.  Bij de biekes is het korfbalster van het jaar, Liesbet Bollaerts, die aan de kant blijft met een lichte polsblessure.

Onze panters starten verschroeiend.  Met schoten van Jesse, Rick, Brent en Matthi en een strafworp van Jesse voor een fout op Jolien staat er na amper 5 minuten al een 1-5 score op het bord.  Maar ook Kwik schiet met scherp en fietst het gaatje al even snel weer dicht wat na amper 10 minuten al resulteert in een fenomenale 7-8 tussenstand.  Dan valt de scoringsmachine langs beide kanten wat stil.  Bij een inloper van Jesse wordt Jolien in de steun getorpedeerd.  Het leidende duo ziet er geen graten in.  Gelukkig kan Matthi de aflegger netjes binnen leggen.  Jolien heeft een harde smak gekregen, maar na verzorging kan ze gelukkig toch verder spelen.  Naar het einde van de eerste helft kunnen we terug een kloofje van 4 op het bord krijgen, 9-13.  In de voorlaatste minuut moet Jesse echter nog 2x een schot incasseren zodat we met 11-13 naar de kleedkamer trekken.

Onze panters stomen in de tweede helft na 7 minuten al door naar een 13-20 tussenstand met oa. een fraaie pas van Matthi achter de rug die zo de vrijstaande Jesse bedient en mooi binnen knalt.  Maar dan stokt de scoringsmachine opnieuw.  Onze aanvallen krijgen het moeilijk om tot goede kansen te komen en er zit helaas ook teveel afval in het spel.  Kwik gooit het over een andere boeg en begint vrolijk op “inside” te spelen.  Dit werpt meteen zijn vruchten af want zij worden beloond met een karrevracht (5) strafworpen.  De coach van Kwik merkt dat de wedstrijd nog niet gespeeld is en brengt na 15 minuten Liesbet tussen de lijnen.  Met haar handelsmerk “snijden op het blok” en er dan nog een (onterechte) strafworp bovenop krijgen is met een 18-22 tussenstand en nog 8 minuten wedstrijd nog alles mogelijk.  Als ze dit even later opnieuw probeert, wordt de actie nu wel terecht afgefloten, wat de wedstrijdleiding op de Boeckenbergtribune bijna een staande ovatie oplevert.  Lauren komt in de plaats van Jolien.  Kwik komt niet meer tot scoren.  Thomas komt nog in de plaats van Brent en met schoten van Sara en Jesse komt de eindstand op het bord, 18-24.

Al bij al een verdiende overwinning die eigenlijk nooit echt in gevaar is gekomen.  Ons spelniveau was er vandaag een met ups maar helaas ook met (veel) downs.  Gelukkig hebben we nog enkele weken de tijd om hier aan te werken.

Marc S