Verslag Meeuwen - Blauw Wit : 26 – 19  (11-11)
A: Ruben (1), Imke (3,) Lander (2) en Zoë (2)
V: Jelle (3), Nicky, Lotte (3), Jan (2)
Wissels : Ana (3), Rino, Lander

De Blauwwitters zijn er aan begonnen !!  De grote vraag is : wat kunnen zij voor mekaar krijgen in de Promo League ?  De eerste wedstrijd is al direct een goede barometer.  Er wordt gespeeld tegen Meeuwen dat vorig jaar nog actief was in de Topkorfballeague.
Voor de B-ploeg was deze eerste zaalwedstrijd duidelijk wennen.  Zij verloren met veel tegen weinig.  In tegenstelling tot onze spelers, wist Meeuwen de korf bijzonder goed hangen.  Onze ploeg had bovendien veel last van de pressie op de ballijn, waardoor de combinatie soms ver zoek was.  Geen nood, er is nog tijd genoeg om te schakelen en bij te trainen.

Bij de fanions bleek tijdens het oplopen dat Meeuwen langs herenkant over behoorlijk wat lengte beschikt.  Bovendien zien de suppo’s toch wat spanning op de gezichten van onze spelers.  De wedstrijd start dan ook met in aanval veel balverlies en misverstanden.  Het is Meeuwen dat de score opent 1-0.  Trainer Tom voert onmiddellijk vooraf afgesproken wissels door.  Ana komt in de ploeg en Zoë gaat naar de kant om daarna terug in de plaats van Nicky te komen.  Alle pionnen staan nu goed, de wedstrijd kan beginnen.

Lotte, Imke en Lander scoren met een schot van ver en als Lotte haar vrijworp ook nog eens binnen prikt, staat het 2-5.  Wat volgt is vanuit de tribune soms moeilijk te begrijpen.  De heren van Meeuwen starten aan een reeks van 8 doelpunten op een rij.  Blauw Wit kiest duidelijk voor de rebound, maar blijken pas met enige vertraging door te hebben, dat de heren Meeuwen vanop 3 meter rustig en zonder druk foutloos binnen gooien.  Het staat al snel 11-6.  Tijd om te antwoorden.  Lotte en Imke steken de vlam terug in de pan.  Met een schot van ver en na twee discutabele fases onder de korf op Lotte, mag Lotte uiteindelijk toch haar stip nemen 11-8.  De verdediging heeft nu wel alles onder controle en ze onderscheppen de ene bal na de andere.  Jelle en Ana scoren een schot van ver en met een ingestudeerde vrijworp legt Ana de verdiende ruststand vast 11-11.

Bij aanvang van de tweede helft ligt het tempo van scoren voor beide teams bijzonder hoog.  Jan komt op allerlei manieren in beeld.  Hij mist stippen, speelt zich vrij op één meter en scoort al vliegend door de lucht.  Als Ruben zijn stip binnen prikt staat het 15-15.  De coach van Meeuwen voert een wissel door en brengt alweer een lange heer in.  Er zijn dan nog 19 minuten te spelen.  Zoë en Ana vinden de korf en als het 18-16 is, neemt Tom een time-out.  Dit blijkt alvast zijn effect te hebben.  De wedstrijd stokt en er wordt bijna tien minuten lang langs beide kanten geen doelpunt meer gemaakt.  Tom probeert in aanval iets uit zijn hoed te toveren en haalt Jelle naar de kant voor Rino, maar het zal uiteindelijk Meeuwen zijn die het scorebord terug in gang zet, 19-16.  Jelle komt terug in de ploeg en samen met Lander brengen ze de score terug naar 20-17.  Ana tovert alweer haar trucje bij de vrijworp en scoort 23-19.  Thomas komt Jan nog vervangen, maar de heren van Meeuwen leggen de eindstand vast 26-19.

We hebben een gretig Blauw Wit gezien, die net zoals het vorige zaalseizoen in staat blijkt te zijn om kloofjes te dichten.  In aanval was het hier en daar nog wat zoeken, maar er zijn ook mooie goals gevallen.  Deze wisselvalligheid was ook terug te vinden in de verdediging.  Vele ballen werden onderschept, maar helaas ook afgewisseld met het weggeven van te makkelijke doelpunten.  Al bij al een start die vertrouwen moet geven voor al wat komen gaat !!

Winny & Co