Verslag : Verde A - Blauw Wit A : 13 – 15  (7-9)
V1: Zoë - Jelle (2) - Ana (2s) - Kobe (3)

V2: Jan (2) - Elfi (2) - Imke (2) - Tobias (2)
Wissels : Lander  - Evy

Scheidsrechters : E. Mertens, T. Bernaerts

Het B-team van Blauw Wit laat voor het eerst in deze terugronde veld, twee punten liggen.  Ze verliezen nipt, niettegenstaande ze meerdere keren de mogelijkheid hadden, om in de laatste minuut alsnog gelijk te maken.
Daarna was het de beurt aan het A-team en de opdracht was duidelijk : er moest gewonnen worden.  De omstandigheden op de Wilrijkse Pleinen waren niet ideaal.  Er stond een strakke wind waar rekening moest mee gehouden worden, maar dit gold uiteraard voor beide teams.


Blauw Wit schiet het best uit de startblokken en loopt onmiddellijk uit tot 0-3.  Daarna begint de trein al snel te stokken en hebben onze Panters hun handen vol met het oplossen van het tactische plan van Verde.  Deze speelt met het ene vak extreem achter en met het andere extreem “voor” en dit met heel veel druk.  Het is voor onze Panters zoeken en wroeten om tot scoren te komen, wat uiteindelijk resulteert in traag scoreverloop van 1-4 naar 3-5 en bij 4-5 neemt Niels zijn eerste time out !  Oplossingen worden aangereikt, plannen worden hier en daar op scherp gezet, maar het blijft ploeteren.  De score gaat van 5-5 naar 8-8.  Ondertussen heeft Zoë haar voet bezeerd en wordt Evy van de bank gehaald.  Blauw Wit zet zich nog eens recht en gaat verdiend rusten met 7-9.

De tweede helft geeft hetzelfde spelbeeld.  Blauw Wit neemt de match in handen en scoort, maar echt “los" geraken ze nooit.  Davor wisselt twee dames in hetzelfde vak en Verde sluipt dichterbij.  De score gaat van 8-10 naar 11-11 en als Verde bij 12-11 voor het eerst aan de leiding gaat, neemt Niels zijn tweede time out.  Er zit niets anders op, iedereen moet vol aan de bak, er moet gewonnen worden, dus onze Blauw Witters knokken terug.  Tobi en Lander komen en gaan en met nog negen minuten op de klok, staan onze Panters terug op voorsprong 12-13.  De kansen gaan over en weer, maar de voorsprong wordt niet meer uit handen gegeven.  “De onzen” lopen verder uit en nemen de winst mee naar huis.

Volgende week wordt er op zondag, tegelijkertijd met Boeckenberg, thuis gespeeld tegen Sikopi én “guess what” er moet alweer gewonnen worden.  Alle steun is meer dan welkom !

Trotse zijlijn...