Verslag Blauw Wit A – Kapellen A : 23 – 6 (10-4)
A: Brent (1+s), Nina (5), Sofie (5), Coen
V: Kobe (3+s), Jan (3), Janne (1), Jente (2)
Wissels: Domien (1), Nils
Scheidsrechter : P. Mallegho

Onze blauwwitjes hadden de zaal van het Sportcenter voor zich alleen voor hun eerste wedstrijd na de jaarwissel. Frank moest enkele basisspelers missen en deed ter vervanging beroep op oa. Sofie G.  Kapellen zal het geweten hebben.  Samen met Nina knikte zij 10 ballen, elk 5 stuks, door de korf.  Als ik daar de 3 doelpunten van Jente en Janne bijtel, is de girl power meer dan duidelijk vandaag.

Kapellen biedt van bij de start weinig weerwerk. Nina en Brent laten al snel de eerste vakwissel optekenen.  Pas daarna maakt Kapellen zijn eerste doelpunt.  Het verschil groeit echter gestaag, terwijl de bezoekers nooit de indruk kunnen geven te dreigen.  Met nog 19 seconden op de klok schiet Sofie de ruststand binnen.

De tweede helft is grotendeels eenrichtingskorfbal, zeker en vast op het scorebord. Kapellen scoort zijn twee doelpunten in deze helft in de laatste 2 min., als onze 23 goals er al staan.

Veel spanning was er tijdens deze wedstrijd dus niet te vinden. Belangrijker is het gelijkspel van KC Limes tegen RKC, waardoor onze blauwwitten alleen aan de leiding komen.  Volgende week spelen ze de laatste wedstrijd van de heenronde, opnieuw in het Boeckenberg Sportcenter.

Even vermelden dat Blauw Wit B met 10-8 eveneens de punten thuis hield, na een erg zwak scorende tweede helft. Kapellen kon de achterstand opgelopen in de eerste helft echter niet dicht fietsen.  In de rangschikking staan ze 3 punten voor op hun naaste belagers.