Verslag Blauw Wit A – Ekerse A : 24 – 4 (15-4)
A: Kobe (6+s), Jan (2), Janne, Jente (2)
V: Brent (6), Nina, Pascale (1), Thomas (3)
Wissels: Domien (1), Valerie (1), Ben (1)
Scheidsrechter : J. Ceurvelts

Onze blauwwitjes beginnen aan een reeks thuiswedstrijden die uiteindelijk een rechte lijn naar de titel zou moeten zijn. Jammer genoeg kon Ekerse om 16u15 geen B-ploeg op het veld krijgen en de match verlaten konden we niet wegens de deelname van een aantal van onze spelers aan de, naar ik gehoord heb, geslaagde Quiz.  Bij deze proficiat aan de organisatoren.

Onder een weelderige zon en in korte-mouwen-en-short temperaturen verwachten we van de tegenstander, laatste in de rangschikking, niet al te veel tegenstand. Jan maakt al in de eerste en lange aanval een aflegger van Kobe af.  De bezoekers komen gelijk als Thomas zich aan de korf miskijkt op een pas en een inlegger tegen krijgt.  Onze spelers laten het niet aan hun hart komen.  Met schoten van Brent, Thomas en Kobe en een inloper van Jente staat er al snel 6-1 op het bord.  Frank ziet dat het goed is en geniet ondertussen van zijn bord eten.  Na het tweede doelpunt van Ekerse, tegen Jan, verdubbelt Blauw Wit het aantal doelpunten voor de derde tegengoal valt.  Kobe mist onder weg een strafworp, maar als hij de tweede iets later wel omzet noteer ik zijn zesde doelpunt in net iets minder dan 24 min.  Hij krijgt dat derde doelpunt tegen en wordt vervolgens gewisseld voor Domien.  Nadat Thomas een aflegger van Brent omzet, onderschept Domien bij het uitwerken de bal, loopt van de middellijn naar de paal en deponeert de pas van Jan netjes in de mand.  Met een schotje van Pascale en eentje van Brent bereiken we de rust met een ruime voorsprong.

Even uitpuffen en tanken. Frank is echter ambitieus en wil de score in de tweede helft verdubbeld zien.  Meteen voor de start van de tweede helft brengt hij Kobe en Valerie in de plaats van Jan en Pascale.  Ekerse mist van op de stip de kans op het vijfde doelpunt.  Het zal in de tweede helft niet meer tot scoren komen.  Onze blauwwitters, de meeste fel rood aangelopen, halen het target niet.  De zon en vooral de warmte in combinatie met de ruime voorsprong temperen de geestdrift.  Enkele bijzondere momenten wil ik nog meegeven, met dank aan Imke die voor het grootste deel van de tweede helft minutieus de notities voor haar rekening nam.  Een dame van Ekerse stormt richting korf voor een inloper.  De pas komt niet en zij knalt met een rotvaart tegen de paal.  Iedereen houdt de adem in, maar beiden – vooral voor wat de dame in kwestie betreft - blijven tot algemene verbazing overeind.  Zij speelt gewoon verder.  Peter, die de coaching van bridgende Frank, heeft overgenomen, neemt een time out en voert nog enkele wissels door.  Zo komt Ben ipv. Thomas.  En voor Kobe het speelveld voor de tweede maal verlaat, om plaats te maken voor Brent, voert hij nog een nummertje op.  Hij krijgt bij een inloper de bal iets aan de late kant.  Voorbij de paal lepelt met een hand de bal in de mand.  Leukste doelpunt van de wedstrijd, applaus(vervanging).  In de laatste minuten pakken ook Valerie en Ben hun goaltje mee, zodat alle wisselspeler gescoord hebben.

De sleutel tot de titel ligt aan het slot van onze competitie. Niet vergeten dat we de laatste speeldag vrij zijn.  Nu staan onze blauwwitjes aan de leiding met 2 punten voor op Limes en Boechout/Vremde, die weliswaar een wedstrijd minder hebben gespeeld.  De voorlaatste wedstrijd is thuis tegen Limes en de laatste op Boechout/Vremde.  Volgende week geven we eerst RKC partij.  Het is dus zaak om de thuiswedstrijden te winnen, zodat wij de week daarop in een zetel naar Boechout/Vremde, dat vol onder druk voor de eerste plaats zal moeten knokken, kunnen vertrekken.