Verslag finale veld : Kwik - Boeckenberg : 16 - 12 (9-6)
A: Jesse DB (2+2s), Sara G, Karen VC (3), Matthi D (1)
V: Nick J (2), Nikki S (1), Lucas DR, Riet D
Wissel : Glenn G (1), Thomas T, Fauve VG
Scheidsrechter : Kris Meeus

In de krant beloofde de coach van Kwik om van de finale een harde wedstrijd te maken. We hadden ook niet anders verwacht. Onze spelers kennen immers de fysieke kracht van de jonge biekes. Wat stellen we daar tegen ? Ervaring ? Talent ? Kwaliteit ? Ik denk dat de meeste supporters al aangenaam verrast waren met de prestatie tegen Borgerhout/GW. Deze finale werd dan ook het onverwachte sluitstuk van een lang seizoen én, niet te vergeten, de laatste wedstrijd van coach Luc Tossens. Die moet op het laatste ogenblik zijn team wijzigen als Tine haar voet omslaat op de training vrijdag en de dokter spelen afraadt.
Kwik wint de toss, kiest het aanvalsvak en werpt in.

In de eerste aanval krijgt Nick een inloper tegen. Pech langs onze kant als in onze eerste aanval een schot van Jesse niet wordt toegekend voor een fout onder de korf. De gelijkmaker laat op zich wachten, terwijl verdediging zich goed vastbijt en weinig kansen weggeeft. Na opspringen op Jesse, gaat die naar de stip en zet de strafworp om. De volgende aanval mist Kwik een strafworp voor een fout van Karen op inloper. Hun volgende aanval gaat de bal opnieuw op de stip en deze keer wel door de mand. Nick zorgt met schot onmiddellijk voor de gelijkmaker. Na de vakwissel gaat een wegtrekker uit de korf tegen Lucas door de mand. Karen schiet de gelijke stand binnen na de inworp, 3-3. Het scoren gaat verder met een schot tegen Matthi. Nikki wordt de bal uit handen geduwd in de steun voor een inloper van Nick, stip, maar ze mist. Ondertussen zijn er 17 min. verlopen. Beide ploegen snakken even naar adem. Onze verdediging levert prima werk, aanvallend loopt het een pak stroever met veelvuldig balverlies en weinig rebound tot gevolg. Uiteindelijk moet Karen een inloper toestaan. De wedstrijd komt nu in een status quo, beide ploegen houden elkaar in evenwicht. Na 7 min. breekt Karen deze impasse met een schot. De gelijkmaker komt er niet. Integendeel ! Nick krijgt onder de korf een doel tegen. Kwik wisselt de heer tegen Jesse, die knalt meteen zijn eerste bal door de mand. Als de volgende aanval de dame tegen Karen ook raak treft, staan onze panters plots 4 doelpunten achter. Jesse heeft 2 aanvallen nodig om met evenveel schoten die achterstand te halveren. Het laatste woord in de eerste helft is aan Kwik. Met een aflegger, na inloper tegen Matthi, legt de heer van Jesse de ruststand vast.

Voor de start van de tweede helft wisselt Luc en brengt Glenn in de plaats van Lucas. Na een schot tegen Karen gebeurt net het omgekeerde. Karen maakt dadelijk een tegendoelpunt, maar nu antwoordt Kwik tegen Riet. Glenn komt terug tussen de lijnen ipv. Lucas en ook Jesse krijgt opnieuw Yannik tegen. Die herhaalt zijn kunstje van in de eerste helft en werpt ook nu zijn eerste schot door de mand. Met 5 doelpunten achter, grijpt Luc in. Hij wisselt Matthi van vak in de plaats van Glenn en brengt Fauve in de plaats van Riet. Nikki doet de vakken wisselen. Jesse gaat succesvol naar de stip voor een fout op een actie van Karen. Iets over halverwege neemt Kwik een time out. De opdrachten die hun coach meegeeft zijn snel duidelijk : spel vertragen en controle houden in aanval. Uit vrijworp wordt het 13-9. Met nog 9 min. op de klok zet Matthi een aflegger van Nick om. Kwik mag de volgende aanval naar de stip voor een fout van Lucas. Daarna komt Glenn terug tussen de lijnen ipv. Lucas en Nick krijgt een nieuwe heer tegen (Jonas). Goffa brengt terug een beetje hoop, die de volgende aanval van Kwik onderuit wordt gehaald door alweer een doelpunt van de pas ingevallen heer. Luc voert zijn laatste wissel door en brengt Thomas in voor Matthi. Nick maakt ons laatste doelpunt, waarna Yannik voor Kwik het afzakken in verdediging benut om de eindstand vast te leggen.

Kwik bevestigt zijn veldtitel van vorig jaar, verdiend : gretiger en sneller op de bal, iets beter qua afwerking en overwicht in de rebound vooral op afvallende ballen. Onze spelers hadden de kracht niet meer om dit te counteren. Temeer omdat in de eerste helft een vak amper aan scoren toekwam. Jammer, maar het is niet anders. Deze finale vond ik persoonlijk al een bonus. Hoe graag onze spelers hun coach een mooi afscheidsgeschenk wilden geven, het lukte vandaag niet. De spelers bedankten de supporters voor hun talrijke opkomst en aanmoedigingen. Nu tijd om te rusten na een lang seizoen. De vele kwetsuren de tijd geven om te herstellen, de geest leeg te maken om er in augustus opnieuw vol tegenaan te kunnen gaan.