Zondag start de veldcompetitie reeds en dit is erg vroeg.

Reden hiervoor is dat er erg veel ruimte is gelaten aan de Diamonds om zich terdege voor te bereiden op het EK Korfbal dat doorgaat in Nederland van 13 tot 21 oktober in Leewarden (NL).

De ploegen uit de Topleague spelen hierdoor hun laatste outdoor wedstrijd reeds op 30 september. De zaalcompetitie hervat pas op 17/18 november. De jeugd en de lagere afdelingen vangen pas aan op 1/2 september en spelen wel door tot einde oktober.

Putse is nieuwkomer op het veld en heeft er afgelopen jaar een sterk seizoen opzitten. Zij beschikken over diverse scorende heren en hebben bewezen een team te zijn waarmee rekening moet worden gehouden. De wedstrijden gaan zoals gebruikelijk van start om 14u00 en 15u30 (D. Mertens).