Verslag Blauw Wit A – Hoevenen A : 16 – 16 (11-10)
A: Brent (1+2s), Thomas (1), Imke (2), Nina (1)
A: Kobe (6), Nils (1), Karo, Yentl (1)
Wissels: Jan (1)
Scheidsrechter : M. Van Den Bulck

Prima korfbalweer, alhoewel met de laaghangende zon moest rekening gehouden worden bij het schieten. Een zon die de supporters wel opzochten, want in de schaduw heerste een frisse wind.  Frank voert een kleine wijziging door in de vakopstelling, waardoor Nils vertrekt in de plaats van Jan.  Wat we van deze match moesten verwachten ?  Op papier is Hoevenen een middenmoter in de rangschikking.  De herinnering van vorige week leert dat die rangschikking niet noodzakelijk een goeie aanwijzing is voor de kracht van de tegenstander.

Eigenlijk zou ik mijn verslag van vorige week grotendeels kunnen kopiëren, zeker wat het scoreverloop betreft. In de loop van de eerste helft trekt Hoevenen het laken naar zijn kant.  Nina en Kobe kunnen in de aanvangsfase uit schot de gelijke stand bewerken.  Brent brengt zijn ploeg even op voorsprong, maar de bezoekers blijken geduchte schutters te zijn en treffen tweemaal raak.  Vooral het bovenhoofdse schot van een van hun heren is opvallend.  Het lijkt wat op een strakke inworp uit het voetbal.  Yentl maakt gelijk, 4-4, waarna Hoevenen driemaal scoort uit drie aanvallen.  Brent mist een strafworp, doch de volgende aanval komt het doelpunt er toch met een schot van Kobe.  De laatste 10 min. is het goal en tegengoal.  Imke schiet de eerste aansluiter binnen, 6-7, Kobe de tweede van onder de korf uit rebound, 7-8, en Thomas de derde uit schot, 8-9.  Hoevenen neemt een time out en mikt in de laatste 2 min. nog tweemaal raak.  Het laatste doelpunt valt vlak voor het rustsignaal.

Het wordt een, slechte, gewoonte die noodgedwongen achtervolgingen in de tweede helft. In onze eerste aanval mikt Kobe zijn nummer 4 door de mand.  Hoevenen countert tegen Karo en doet dat na een schot van Imke opnieuw met een schot tegen Thomas.  Jan, vroeg in de eerste helft ingevallen in de plaats van Nils, doet meteen de vakken draaien.  Nils komt terug tussen de lijnen in de plaats van Thomas.  De volgende acht minuten zit de match in een impasse.  Onze verdediging houdt stand, terwijl er aanvallend geen doelpunt wil vallen.  Uiteindelijk komt dat er toch, uit strafworp, voor een fout op Nils in de rebound.  De volgende aanval mikt de heer tegen Kobe opnieuw raak.  Het laatste kwartier is ingegaan en onze blauwwitten kunnen de druk wat opvoeren.  Dat resulteert in een strafworp, voor fout op een inloper van Jan.  De scheids kent het doelpunt uit de strafworp echter niet toe, omdat Kobe met de voet op de stip stond.  Hij wreekt zich door in de volgende twee aanvallen telkens raak te mikken, 14-14.  Er op en er over als Brent een stip omzet voor een fout op een inloper van Imke.  Heel Blauw Wit slaakt en zucht van verlichting als Nils uit een achterveld een wegtrekker scoort.  Nog 4 min.  Een minuut later neemt de coach van Hoevenen een time out en wisselt de heer tegen Brent.  Meteen na hernemen krijgt Nils een “bovenhoofds” schot tegen, nochtans zeer kort verdedigd.  De spanning stijgt.  Een balbetwisting en de scheids kent de bal aan de bezoekers toe.  De bal in aanval van Hoevenen.  De scheids kijkt demonstratief op zijn klok.  Een verre pas naar een heer die wegloopt van de paal.  Schot, fluitsignaal, goal.

Na de wedstrijd volop discussie. Was het schot tegen Nils niet verdedigd ?  Was er wel een fout bij de balbetwisting ?  Vertrok het schot voor het fluitsignaal ?  Het is uiteraard bitter om in de allerlaatste seconde nog een doelpunt te slikken.  Bijna waren de blauwwitten er alweer in geslaagd een scheve situatie volledig recht te trekken.  Ditmaal moesten de punten gedeeld worden.  Het verlies van dat punt moeten we echter veel vroeger in de wedstrijd zoeken.  Dames die ruim buiten hun schotafstand naar de mand schieten, weinig dreiging naar binnen en een vrij slappe verdediging op de spitsen van de tegenpartij.  Hoog tijd om het vlot combinerend korfbal van in de oefenwedstrijden voor de competitie boven te halen.