Verslag : Boeckenberg – Kwik : 16 - 17 (8-9)
A: Sara G (2), Lisa VG (4), Glenn G, Thomas T (s)
V: Matthi D (3), Karen VC (2), Fauve VG, Lucas DR (2+2s)
Wissels : Nikki S, Thias VL
Scheidsrechter : M. Wensma

Ook Kwik verloor afgelopen vrijdag de bekerwedstrijd tegen Sikopi. Betekende dit dat de biekes niet zo goed in hun vel zitten ?  Afwachten.  Langs onze kant wijzigde er weinig aan de vakopstelling van afgelopen vrijdag, behalve Thomas en Lucas die van vak wisselden.  Davor was reeds op vakantie.  Aan Tim om de laatste wedstrijd van de heenronde te coachen, met steun van Jesse die zich duidelijk in zijn sas voelde als T2.

De eerste helft is zeer gelijk opgaand. Kwik tekent voor het eerste doelpunt op stip, waarna Lisa uit vrijworp en Lucas met schot hun ploeg voor brengen.  Een doelpunt uit vrijworp van Kwik wordt niet toegekend wegens gebrek aan onderlinge afstand tussen 2 spelers.  De gelijkmaker komt er toch tegen Goffa.  Met een omdraaier uit de steun komen onze panters terug voor tot Karen een doelpunt tegen krijgt.  Lucas zet een strafworp om voor fout op de inlopende Karen, maar het wordt alweer gelijk met een schot tegen Thomas.  Kwik neemt dan even afstand met een schot tegen Sara en een vrijworp.  Matthi countert meteen, 5-6.  Gaan de ballen tot nu vrij vlot door de mand – we zijn ongeveer halverwege de eerste helft – het volgende doelpunt laat op zich wachten.  Het lijkt wel alsof de bal langs onze kant niet door de mand wil.  Verdediging doet haar werk, kan een schot tegen Thomas niet voorkomen.  Een nieuwe strafworp tegen Lucas wordt gemist, zodat Sara de aansluitingstreffer kan binnen mikken.  Weer 5 min. stilte op het bord tot Fauve en inloper tegen krijgt.  Opnieuw countert Matthi.  In de laatste 2 min. schiet Lucas de gelijkmaker binnen.  Helaas scoort Kwik ultiem nog een schot en gaat zo met een doelpuntje voor de kleedkamers in.

De aanvangsfase van de tweede helft is heftig. Kwik opent met een schot tegen Karen, die met een 2 op 2 de bordjes terug in evenwicht brengt, 10-10..  Een strafworp tegen Lucas wordt door Lisa gecounterd uit een korte kans.  De volgende twee aanvallen schiet de heer tegen Thomas raak.  Met een strafworp tegen Lucas komt daar nog een goaltje bij.  Aan de andere zijde mag Thomas naar de stip voor een fout op de inlopende Thias.  Hij krijgt na de vakwissel een schot tegen.  Matthi verkleint het schil met een jumper uit de korf.  Nikki komt in de plaats van Lisa.  Lucas krijgt opnieuw een strafworp tegen.  Coach Tim haalt zijn time out bordje boven en brengt daarna Goffa in de plaats van Lucas.  Gedurende 5 min. blijft de 13-16 op het bord.  Onze panters missen enkele goede en korte kansen.  Thias snelt zijn heer voorbij, maar verzuimt de inloper af te werken, waarna Karen een schot tegen krijgt voor de 4 verschil.  Jonas L (Kwik) komt onzacht in aanraking met Thias en houdt er een bloedend ooglid aan over. Niet te stelpen of af te plakken zodat hij moet vervangen worden.  Ook Goffa krijgt een nieuwe tegenstander.  Tim voert eveneens 2 wissels door en brengt Lisa ipv. Fauve en Lucas ipv. Goffa.  Scoren lukt echter niet.  De seconden tikken weg en worden minuten, 7 minuten.  Afzakken in verdediging, zo luidt de opdracht.  Kwik heeft het er moeilijk mee.  Lucas kan verkorten van op de stip en met 2’48” op de klok schiet Lisa raak.  Bij de vakwissel neemt de coach van Kwik een time out en komt Fauve in de plaats van Lisa en Goffa in die van Lucas.  Rare fase als er een bal in de aanval van Kwik richting middenlijn gaat.  Matthi pikt die nog op en Sara rent richting korf.  Zij zet de verre pas van Matthi om in een doelpunt.  Hoe lang nog ?  De klok staat immers stil.  Opnieuw knullig balverlies in de aanval van Kwik.  En de verdediging van de biekes is eveneens het noorden kwijt, want plots staat Nikki helemaal vrij zo’n drie à vier meter op zij van de korf.  Ze krijgt de bal, schiet, iedereen houdt de adem in als de bal tergend langzaam over de randen van de mand hobbelt en naast valt.  Fluitsignaal, einde.

Jammer, jammer, jammer. Dat ene puntje was zeker verdiend geweest.  Onze panters toonden zich vandaag strijdvaardig en lagen in geen enkel facet onder ten opzichte van hun tegenstander.  Enkel werden er teveel korte kansen gemist.  Aan de trainers om die afwerking opnieuw op punt te krijgen en dan kunnen we in de zaalcompetitie wellicht opnieuw mooie dingen bekijken en beleven.  Daar moeten we wel zes weken op wachten.