14/10: Joki A – Blauw Wit A : 7-11 ( 2-6 )
A: Kobe (4+s), Jan (2) , Karo ,Yentl (1)
V: Brent, Thomas (1), Nina, Imke (2)
Wissels: Nils

Vandaag rendez-vous met Joki, op papier een “ haalbare kaart “ gezien Joki pas vorige week hun eerste overwinning boekte.  Niet te snel victorie kraaien en scherp aan de match beginnen wordt een cliché maar blijft blijkbaar toch een gouden regel binnen de korfbalsport.

De zon was uitbundig van de partij in Itegem, de bij momenten strakke zuidenwind en bijbehorende stofwolken eveneens.

De eerste helft verloopt echter moeizaam waar vooral het eerste aanvalsvak de bal, gejaagd door de wind, maar moeilijk door de mand krijgt.  Uiteindelijk kan Kobe ons met een schot en een strafworp, na fout op Jan, toch 2 punten op voorsprong brengen, onmiddellijk beantwoord door een schot van Joki: 1-2.

In het tweede aanvalsvak kan Imke op doorloper tegenscoren en verschijnt er een eerste schuchter kloofje op het scorebord: 1-3.

De verdediging houdt minutenlang prima stand maar Thomas moet uiteindelijk toch een schot incasseren.

Dat het eerste aanvalsvak het zeer lastig blijft hebben blijkt uit een fase van maar liefst 25 (!) minuten waarin geen enkele bal de mand vindt.

Uiteindelijk weet Kobe dan toch raak te schieten zodat de vakken eindelijk draaien: 2-4.

Gelukkig is Joki in hetzelfde bedje ziek na ook een lange vruchteloze aanval zonder doelpunten en na een gemiste strafworp tegen Thomas.

Na schoten van Thomas en Imke lopen we al iets verder uit tot 2-6, tevens de ruststand.

Na de rust krijgen we weinig variatie in het spelbeeld: heel veel kansen maar jammer genoeg ook erg weinig doelpunten.

Aan onze kant noteren we nog schoten van Yentl en Kobe, waarna er zowaar een 2-8 op het scorebord prijkt.

Joki knokt zich echter snel terug in de match door 3 schoten op rij: 5-8.  Kobe kan even tegenprikken maar Joki dikt de Itegemse score nog verder aan met een schot en een strafworp tot 7-9.

Brent breekt de impasse en deelt door verschillende balrecuperaties onze tegenstander verdedigend rake klappen uit zodat Jan met nog 2 doelpunten op rij de eindstand kan vastleggen en het lot van Joki bezegelt met 7-11.

Zeker niet de ruime overwinning waar we op hoopten om ons doelsaldo wat op te smukken, maar de weersomstandigheden (lage zon en strakke wind) waren ook niet meteen ideaal.  Uiteindelijk zijn de punten ook nu weer verdiend binnen en dat is wat telt aan het eind van de rit.

Nu een weekje rust waarna we op 27 oktober thuis Technico gaan bekampen.  Het zou mooi zijn als we ook dan de punten thuis kunnen houden zodat we als leider de zaal in kunnen trekken.

reporter ad interim
Patricia