Boeckenberg en Koog Zaandijk hebben vanavond beide hun wedstrijd gewonnen waardoor de finalisten bekend zijn.

Boeckenberg won met 39-19 tegen KCC Sokol Ceske Budejovice uit Tjechië. De wedstrijd ging van start met een sterke 8-0 van Boeckenberg. Het niveau viel terug en de Tjechen konden lange tijd gelijke tred houden. In de tweede helft ontwikkelde Boeckenberg een zodanig tempo dat de score nog hoog opliep.

De supporters werden hoe langer hoe enthousiaster, zeker nadat de coach nog enkele vervangingen doorvoerde door het inbrengen van Chistioph Hellemans, Niels Claeys en Lenke De Bremaeker. Ook Sofie Goossens kwan Veronique Biot nog vervangen.

Dit deed niets af van het scorend vermogen van Boeckenberg. Niels Claeys mikte er nog 3 binnen en ook Christoph Hellemans kwam diverse keren tot scoren. Lenke De Bremaeker dwong nog een strafworp af doch wenste deze niet zelf om te zetten.

Zaterdag volgt de finale tussen Koog Zaandijk en Boeckenberg om 16u00. Voor de thuisblijvers wordt deze in het Sportcenter op groot scherm vertoond via LIVE streaming.

Link naar LIVE SCORE