Verslag Voorwaarts - Boeckenberg : 20 - 29  (10-14)
V : Nikki (6), Jolien (1), Brent (3), Rick (3+3s)
A : Sara (3), Lisa (3), Jesse (2+s), Matti (4)

Scheidsrechters : Wensma – Dardenne

De derde wedstrijd van de zaalcompetitie bracht ons naar de zaal van Voorwaarts.  Ondanks het feit dat de bus dit seizoen een hele resem vaste waarden zag vertrekken hadden zij vorige week, enigszins verrassend, toch de volle buit weggekaapt tegen play-off kandidaat AKC.  De tegenstander best toch maar niet onderschatten dan.  Langs onze kant was ons team voor de eerste keer dit seizoen “au grand complet”.

De eerste aanvallen lopen niet echt vlot.  Voorwaarts opent de score tegen Brent.  Lisa countert meteen.  Jesse incasseert een schot uit het achterveld en Nikki effent met een inloper.  Met een schot tegen Brent en een vrijworp wordt het 4-2.  Jolien wordt gehinderd bij een inloper en Rick zet de stip om.  Als ook Jesse een strafworp tegen krijgt wordt het 5-3 en vindt Johannis dat het hoog tijd is om in te grijpen met een time-out.  Deze mist zijn effect niet en met schoten van Lisa, Matti, Brent en Rick buigen we de stand om naar 5-7 in ons voordeel.  Nu is het Gert die naar het time-out bordje grijpt.  Ook deze mist zijn effect niet, want met een inloper tegen Jolien en een schot tegen Rick hangen de bordjes terug in evenwicht.  Met schoten van Rick en Jolien draaien de vakken opnieuw. Met een schot tegen Rick komt Voorwaarts terug tot op het kleinste verschil.  Lisa wordt bij een inloper tegengehouden en Jesse zet de stip om.  Met een schot en strafworp (Nikki foutief gestopt bij inloper) van Rick komt er voor de eerste keer een 4-puntenkloof op het bord, 8-12.  Een schot tegen Brent wordt onmiddellijk gecounterd door een schot van Sara.  Als de tegenstander van Brent duidelijk in zijn baan stapt bij een inloper kan Rick de stip omzetten.  Met een buzzerschot in de allerlaatste seconde legt Voorwaarts de ruststand vast, 10-14.

Onze panters starten de tweede helft aan een verschroeiend tempo en werken subliem af.  Op amper 5 minuten tijd gaan we naar 11-21 met schoten van Jesse, Lisa, Nikki (2x), Sara (2x) en Brent en lijkt de wedstrijd definitief gespeeld.  Gert neemt zijn tweede time-out en opnieuw mist deze zijn effect niet.  Voorwaarts plaatst een 5-0 en na slechts 10 minuten in de tweede helft is met een 16-21 stand alles nog mogelijk.  Tijd voor Johannis om op zijn beurt in te grijpen met een time-out.  Matti schiet meteen de 6-puntenkloof opnieuw op het bord.  Om iets meer greep te krijgen op het aanvallend geweld van Voorwaarts brengt Jo Thomas in de plaats van Jesse.  Hij moet echter onmiddellijk een schot toestaan.  Brent lanceert met succes een lange afstandsraket, maar moet ook zelf een schot incasseren, 18-23.  Met schoten van Jesse, Nikki (2x) en Matti (2x) is op 7 minuten van het einde de buit dan uiteindelijk toch zeker binnen, 18-28.  Lucas komt nog in de plaats van Matti.  Voorwaarts pikt nog een vrijworp mee.  Nikki knalt haar 6de van de avond door het mandje en met een schot tegen Rick wordt de eindstand op het bord gezet.

Een puike prestatie van onze panters, waar bij momenten aan een fenomenaal hoog percentage werd afgewerkt.  Met een 6 op 6 doen we een uitstekende zaak en blijven zo op kop in de rangschikking.  Volgende week komen de biekes op bezoek, die een nipte zege boekten tegen Borgerhout.  Afwachten of we deze positieve lijn kunnen verder trekken.

Marc S