Temse A - Boeckenberg A (12-22) d.d. 7/12/2019

De eerste examens zitten erop, nog minstens een hele week te gaan, maar tussendoor af en toe ontspannen mag best. En hoe kan je dat beter doen dan door een korfbalmatch te spelen. ;-) Dus trokken we naar Temse om er de Purple Monkeys te bestrijden. Vóór aanvang van de zaal werd Temse als één van de kruisfinalekandidaten genoemd, maar hun resultaten bleven voorlopig uit. Accident de parcours of waren ze dan toch niet zo sterk als verwacht? Wel, zwak waren ze zeker niet, ook al zegt de einduitslag op het eerste zicht iets anders. Het was een taaie tegenstander, die we pas in het laatste kwartier echt op de knieën kregen.

Aanval: Aiko - Joran - Quinten - Sterre

12-20 shot Julie met steun van Noah

12-21 shot Aiko vanuit de rebound

12-22 shot Aiko na pas van Joran

Temse is de eerste ploeg die er in de zaal in slaagt naast de doelpunten meer doelkansen te creëren dan wijzelf. De eerste 10 minuten van de wedstrijd leek Temse aanvallend ook iets boven te liggen en hadden we nog niet echt grip op de wedstrijd. Ook wat slechte passen speelden ons parten. Maar telkens zij scoorden, konden wij wel onmiddellijk tegenscoren. Zo ging het tot aan 3-3 en dan volgde de eerste time-out. En toen stonden we recht! We konden vrij snel voor de eerste keer een kloofje van 2 doelpunten slaan, maar dat werd dan helaas ook weer gedicht. Toch gingen we uiteindelijk de rust in met 2 punten voorsprong.

Die voorsprong vasthouden in de tweede helft was de boodschap en dat lukte ook. Na de rust was het wel eerst een hele tijd haasje over. Temse scoorde telkens een aansluitingstreffer en dan gingen wij weer naar een voorsprong van 2 korven. Dat duurde zo voort tot aan de 10-12 en dan duwden onze toppers eindelijk het gaspedaal in. Maar liefst 10 van de 18 doelpogingen waren ook effectief een doelpunt, wat een erg hoog afwerkingspercentage geeft. Echt knap werk! En zo eindigden we met een mooie 12-22.

Opnieuw bleef iedereen vandaag werken tot aan het einde en stond de verdediging sterk in zijn schoenen. We kregen immers slechts 6 doelpunten binnen in de tweede helft en konden er zelf 14 keren scoren. Het valt wel op dat er bij de 12 doelpunten van Temse 4 penalty's en 3 vrijworpen waren. Misschien ook iets om in het achterhoofd te houden bij een volgende ontmoeting. Maar hoe dan ook, opnieuw een mooie prestatie. We delen in de rangschikking nog steeds de eerste plaats met Vobako, dat bovenaan staat met een beter doelsaldo. Volgende week krijgen we Rijko op bezoek, maar nu eerst focussen op de examens. Toi toi toi!