Een gehavende ploeg aan de start van de wedstrijd, Yorick en Orin kunnen er niet bij zijn, Maura en Lou zijn geblesseerd en starten op de bank. De aangevraagde verplaatsing met akkoord van Sikopi !!, wat een heel sportief en respectvol gebaar was, werd door de K.B.K.B. op het laatste moment geweigerd, begrijpe wie kan !!

Jun en Matthis vullen (heel goed) aan, waarvoor dank. Ondanks de aangepaste ploeg gaan we goed van start en komen voor op doorloper van Johannes met steun van Camille. Ondanks goed verdedigend werk kan Sikopi gelijk komen eveneens op doorloper, 1-1. In het andere aanvalsvak gaat het een stuk stroever en wordt er te ver van de korf gespeeld en zonder organistie. Na een balonderschepping bij uitverdedigen kan Sikopi weer scoren, 2-1. Als Noor dan toch eens in steun kan komen kan Othmane de gelijkmaker scoren op doorloper, 2-2 (een buzzer beater die dit keer wel telt). Knap Othmane !

Na de rust vervangt Matthis, Jun, die een heel goede wedstrijd heeft gespeeld en zal zelf ook een prima wedstrijd spelen. We komen terug achter op doorloper (verdedigd door Othmane !?) 3-2. Johannes brengt ons terug gelijk met een 1 handse omdraaier uit steun, 3-3. Twee tactische wissels van de coach, Lou komt er in voor Othmane en even later Maura voor Noor. Door de aanvallende druk gaan onze panters er helemaal in geloven en Maura kan dit prachtig verzilveren met een score uit rebound, 3-4. Wedstrijd nog niet gespeeld want Sikopi scoort even later ook uit rebound, 4-4. Liv kan met een zuiver schot na een mooie verre pas van Johannes ons terug op voorsprong brengen, 4-5. Onze verdediging geeft niets meer weg en er worden heel veel ballen onderschept bij het uitverdedigen. Johannes kan 30 seconden voor affluiten de veilige 4-6 scoren op doorloper met steun van Liv. Hij komt hierbij onzacht in aanraking met de paal en houdt er wel een paar gekneusde ribben aan over en wordt terug vervangen door Othmane die samen met de andere verdedigers er voor zorgen dat Sikopi niet meer kan tegen scoren. Punten binnen en dat was het voornaamste doel voor deze wedstrijd.

Johannes, interim kapitein en die ditmaal uitstekend ploegwerk verrichtte en 3x scoorde mocht de “Diamonds Shirt” mee naar huis nemen.

Volgende wedstrijd tegen het sterke ASKC iedereen terug aanwezig.

Een beetje verraste coach,

Rik, bijgestaan door Lien en Gert.