Verslag : Floriant - Boeckenberg  : 20 - 27  (9-12)
A: Jesse DB (9+3s), Sara G, Matthi D (1), Jolien H (2)
V: Nikki S (1+4s), Brent S (4), Rick V (3), Lauren S
Wissels : geen
Scheidsrechter : D. Mertens, S. Cleymann

Consternatie tijdens de wedstrijd van de U19, wanneer het licht in de sporthal het zo regelmatig begaf dat de scheidsrechter geen andere keuze had dan de match stil te leggen.  Oorzaak ?  Na een algemene stroomonderbreking in geheel Oost-Vlaanderen op vrijdag, was er bij de heropstart blijkbaar iets mis gelopen met de computer die de stroomafvoer van de zonnepanelen regelt.  Eenmaal die uitgeschakeld, hielden de stoppen het.
Onze B-tjes hadden aan hun Gentse tegenstrevers een taaie klant.  Ze verdedigden hun kleine voorsprong met verve.  We wensen Tine een spoedig herstel van de stevige tik tegen haar neus, die daarna niet meer helemaal recht stond.  Ze speelde wel de hele wedstrijd uit.  Karakter !
De clash tussen de nummers 1 en 2 van de rangschikking heeft veel van zijn belang verloren omdat die volgorde nu al vast staat.  Er gaan meer ogen naar de kandidaten voor de volgende plaatsen.  Toch nemen de 2 ploegen deze wedstrijd ernstig omdat die mogelijk een voorproefje kan zijn van de zaalfinale over 3 weken.  Een bus had een aantal supporters naar Merelbeke gebracht.  Toch durf ik de opkomst van onze pantersupporters eerder gering te noemen.

De eerste helft verloopt eigenlijk vrij gelijk opgaand, behalve dat het eerste aanvalsvak voor de 0-2 zorgde.  Wat Floriant ook probeert ze krijgen dat kloofje niet meer dicht.  Verschillende keren komen ze op een doelpunt, telkens de volgende aanval gecounterd.  Als na een minuutje of 9 onze panters nog verder dreigen uit te lopen neemt de coach van Floriant een time out.  Hij kan niet verhinderen dat de 4 verschil er toch komt.  Dan stottert het in onze aanval.  Veel lullig balverlies door slechte passen en misverstanden laten de thuisploeg toe te naderen tot een doeltje.  Nu is het Johannis die een rood bordje omhoog steekt.  Jesse komt hem te hulp.  Hij schiet de opmars van Floriant een halt toe, meermaals zelf.  Met zes doelpunten in elke helft kan hij zich de topschutter van de wedstrijd en mogelijk wel van de hele Topleague noemen.  In de laatste 10 min. worden er een hele sliert strafworpen gefloten.  Het is echt wel stevig bikkelen tussen de lijnen en vooral onder de korf worden de reboundsposities met lijf en leden verdedigd.

De tweede helft start met een inloper van Jol.  Vervolgens wordt er om en om gescoord, aanval na aanval.  Zo'n 6 doelpunten op een minuutje of 5.  Floriant slaagt er in om de kloof te halveren.  Gevolgd door alweer Jesse, met schot en inloper.  Het is vooral de kwaliteit van onze afwerking, iets beter dan die van de thuisploeg, die zorgt dat onze panters de wedstrijd onder controle kunnen houden.  De voorsprong vergroot naar 6 en het worden er bij het fluitsignaal uiteindelijk 7.

Floriant had wel wat tegenslag bij de afwerking.  Anders had de score een stuk closer geweest.  Want voor de rest vond ik de ploegen aan mekaar gewaagd.  De scheidrechters hadden hun handen vol met de soms meer dan pittige duels onder de korf, maar ook in het algemeen met de stevige verdediging.  Vooral in de eerste helft leverde dit 12 strafworpen op, maar gelukkig geen kwetsuren.
In de andere wedstrijden haalde BGW het nipt van Putse, wat hen met de komende match tegen Sikopi een serieuze optie op de vierde plaats oplevert.  Want Voorwaarts nam met een dertiger de maat van Kwik.  Het lijkt er dus op dat zij minstens een punt moeten gaan halen op Putse om de weinig benijdenswaardige beslissingswedstrijd tegen nummer 2 van Promo te vermijden.