Om besmetting van het coronavirus en vooral het quarantaine gevaar te voorkomen en/of te vermijden hadden we enkele maatregelen getroffen en ook besproken met de tegenstrever Temse en de scheids, die hiervoor begrip hadden en hun volledige medewerking gaven. Waarvoor DANK Temse en André dit was een zeer sportief gebaar, RESPECT hiervoor.

We verschijnen aan de start met een aangepaste ploeg. Door (ski)vakantie zijn Celeste, Liv, Lou en Tiago er niet bij, Maura en Noor zijn dezelfde ochtend/nacht teruggekomen en nemen plaats op de bank. Gelukkig kunnen we rekenen op Jitte, Hannah, Lauranne, Liz en Kasper.

Nadat iedereen zijn handen heeft gewassen met desinfecterende gel voor de wedstrijd beginnen we de wedstrijd zoals de voorgaande, eerste aanval = eerste doelpunt, Johannes met doorloper op steun van Jitte, 1-0. Even later kan Temse terug gelijk komen vanop de stip, 1-1. Dan lopen onze mini-panters uit. Eerst Yorick op doorloper na dieptepas Orin en even later het spiegelbeeld, Orin op doorloper met dieptepas van Yorick, 3-1.

Dan is het terug de beurt aan Johannes uit rebound, eerst met een schot nadien met een eenhandige inlegger van onder de korf, 5-1. Aan de andere kant is het eerst Orin op doorloper na dieptepas van Yorick en dan Yorick op doorloper met steun van Camille, 7-1. Na doorloper van Johannes speelt die de weggetrokken Othmane aan die mooi afwerkt, 8-1. Net voor rust kan Temse terugkomen met een doorloper, 8-2.

Na de rust ons gekend “dipje”en Temse kan wat dichterbij komen door twee doorlopers. Johannes countert dit met een doorloper na goede steun van Hannah en een schot van aan de achterlijn, 10-4. Temse mist dan nog twee strafworpen zodat we iets verder uitlopen op doorloper van Yorick met steun van Lauranne, 11-4. Uiteindelijk wordt het na een zuiver afgewerkte vrijworp van Temse 11-5. Dit Temse, vooral in de tweede helft, heeft al veel vorderingen gemaakt sinds de heenwedstijd. Vooral in de 2de helft hadden we het soms verdedigend moeilijk, daar gaan we dus nog op trainen.

Onze kapitein van dienst Johannes waarop we steeds kunnen rekenen voor enkele doelpunten, scoorde 5x en speelde zijn beste = slimste wedstrijd van het seizoen, en ditmaal niet geholpen door een steeds steunende Maura. Hij gebruikt nu zijn twee wapens, de doorloper en het schot van afstand en laat ook anderen scoren door zijn overzicht. Doe zo voort Johannes je begint nu meer en meer met je verstand te spelen en daarom heb je oververdiend de “Diamonds Shirt” meegekregen. Knap gast! De andere schutters, Yorick 3x Orin 2x en Othmane 1x die een prima 1ste helft speelde.

Volgende trainingen rustig toeleven en focussen naar de zaalfinales.

Rik en Lien