De laatste wedstrijd van deze zaalcompetitie is tegen Voorwaarts, door de stand voor de laatste speeldag, ook onze tegenstander in de kruisfinale. De ploeg is voltallig en er zijn nog geen Corona of andere virussen gesignaleerd in het Sportcenter. Na het oplopen met naamafroeping in de spotlights, overigens een knap initiatief, kan de wedstrijd beginnen.

Dit keer gaat onze eerste aanval er niet in, maar Orin opent even later wel de score met een wegtrekker van onder de paal na lange pas van Johannes (1-0). Even later vakwissel na doorloper van Maura op steun van Orin (2-0). Celeste, iedere week beter spelend, doet hetzelfde dan met steun van Yorick (3-0). Voorwaarts kan dichterbij komen op strafworp, maar Johannes legt de ruststand vast op doorloper met steun van Maura (4-1).

Na de rust is het eerst de beurt aan Voorwaarts met een schot en een doorloper (4-3). Maar Lou countert de opmars met een wegtrekker na pas van Yorick (5-3). We lopen verder uit met een doorloper van Maura met steun van Orin (6-3). Even later scoort Orin op strafworp na fout op eigen doorloper met opnieuw steun van Maura (7-3). Lou scoort met een eenhandige doorloper na pas van aan de middenlijn van Yorick (8-3). Even later werkt Lou ook onderhands af vanaf 5 meter met steun van Liv (9-3). Nog een paar goede kansen op een tiende doelpunt, o.a. met een zelf verdiende strafworp van Camille, maar ze gaan er net niet in, waardoor dit de eindscore is. Een vreugdedansje (zie Instagram bkcjeugd) na deze knappe wedstrijd van de ganse ploeg was over verdiend. We beginnen stilaan over 8 te scoren en dit is een opsteker voor de halve finale.

Lou die een bangelijke wedstrijd speelde, goed de steun eruit liep in verdediging zodat het beste meisje van Voorwaarts geen enkele kans tot scoren kreeg en een beetje de “show” stal in aanval, scoorde 3 mooie doelpunten, als jongste U12A panter! Een nieuwe “Jesse” geboren (?), hij mocht de “Diamonds Shirt” mee naar huis nemen en mag er een hele week mee trainen. Knap Lou!

Nog een weekje iedereen gefocust goed trainen en dan in Beveren bevestigen.

Succes al U12A panters !!

Rik, Lien en Gert