Verslag : Blauw Wit A – Rijko A : 12 - 13  (6-4)
A: Lotte, Jelle (2), Thomas (3), Lynn (s)

V: Nicky, Jan (1), Imke (1+s), Ruben (2)
Wissels : Zoë, Aiko (1)

Scheidsrechter : S. De Jonghe

Na het debacle van vorige week verwachten de supporters een opstanding van de Blauw Wit spelers.  Coach Ivo had na bestudering van een aantal wedstrijden van Rijko op vrijdag een tactische training klaar om weerwerk te kunnen bieden aan een aantal speelwijzen van de tegenstander.  Ondertussen blijft de gekwetstenbank goed gevuld, waar Lander in gezelschap van Riet blijft.  Na een namiddag zware regen bleef er een kille klammigheid over het veld hangen.

Onze spelers starten goed met een schot van Thomas - gecounterd tegen Jan – en een vrijworp van Imke.  We zijn zo’n 4 min. bezig.  Op het volgende doelpunt is het 9 minuten wachten.  Rijko krijgt geen bal door de mand.  De blauwwitters schijnen de tactische richtlijnen van vrijdag grotendeels vergeten te zijn en lijden daardoor te veel balverlies.  Jan breekt de ban met een inloper, waarna een schot van Jelle en een strafworp van Lynn de bordjes verhangen naar een riante 5-1.   In het laatste kwartier herpakt Rijko zich.  Het begint met een stip na een ongelukkige botsing van Thomas tegen de paal, net op het moment dat een schot van een dame Rijko op de mand botst.  Na een wegtrekkertje uit de korf tegen Jelle en een vrijworp noteer ik het kleinste verschil.  Met een ver schot 2 min. voor rust bezweert Thomas de gelijke stand.

De tweede helft is gedurende een dikke 20 min. een nek-aan-nek race.  Rijko komt op gelijke hoogte, na slecht uitwerken van Thomas en een schot tegen Lotte.  Jelle zet onmiddellijk een vrijworp om, maar ook Rijko scoort de volgende aanval tegen Ruben.  Die volgt een eigen schot naar de mand, pakt de rebound en legt die netjes binnen.  Vijf minuten later mikt hij zijn tweede doelpunt door de mand.  De bezoekers counteren dadelijk tegen Jan.  Een moegestreden Lynn wordt vervangen door Aiko, gevolgd door de gelijkmaker.  Ruben gaat naar de stip en mist.  In dezelfde aanval komt er een tweede stip, die Imke wel omzet.  Aan de overkant schiet de dame tegen Lotte de zoveelste gelijkmaker door de mand, 10-10 en 10 min. te gaan.  Voor de eerste maal komt Rijko op voorsprong, waarna Aiko effent.  De dames van Rijko nemen het heft in handen.  Met een inloper tegen Lotte en een schot tegen Aiko wordt het 11-13.  Nog 5 min. te gaan.  Hebben onze nog de kracht om terug te komen ?  Nog 3 min. als Thomas succesvol naar de stip gaat na een fout tegen hem onder de korf.  De klok staat al stil als Zoë Lotte komt vervangen.  Helaas, de score wijzigt niet meer.

Na deze spannende, maar weinig hoogstaande, partij gaat het voordeel in de titelstrijd naar Rijko, dat de eerste plaats in de rangschikking overneemt.  Blauw Wit kon uiteindelijk niet op tegen de onverbiddelijke en voortdurende inzet en vechtlust van de tegenstander.  De tweede helft bleek 10 min. te lang.  Jammer.  Er volgen nog 3 wedstrijden.  Hopen op een rechtstreekse titel en promotie betekent niet alleen alle volgende matchen tegen Catba, Ganda en Edegem winnen, maar ook rekenen op een misstap van Rijko.  Probeer te beginnen met het eerste, het andere hebben jullie niet in de hand.