FR

Wij ontvingen de fotoreeksen van volgende wedstrijden vanwege onze huisfotograaf Marco Spelten. Hij was aanwezig op vrijdag en zaterdag. Van de wedstrijden tegen de Trojans en Benfica zijn er dus geen foto's beschikbaar.

EC 2018 Kortrijk : Boeckenberg - Marmara
EC 2018 Kortrijk : Boeckenberg - Pegasus
EC 2018 Kortrijk : Boeckenberfg - Top
EC 2018 Kortrijk : Medal Ceremony

Verslag EC finale : Top/Solar - Boeckenberg : 31 - 16 (15-9)
A: Jesse DB (5+3s), Tine P (1), Matthi D (1), Karen VC (1)
V: Nikki S (s), Nick J (2), Jolien H (1), Lucas DR
Wissel : Thomas T, Thias VL, Jelle DS, Goffa G, Riet D, Fauve VG, Lisa VG (1)
Scheidsrechter : D. Woods

Na een rustige dag verzamelt heel de groep voor de laatste bespreking : de finale. Daarna voel je de spanning langzaam toenemen in de groep. Luide muziek op de gang moet de aandacht wat afleiden. Tegen TOP hebben we nochtans niks te verliezen. Het is duidelijk dat de Nederlanders torenhoog favoriet zijn. Onze spelers zullen zich van hun beste kant moeten tonen. Trouwens waar zouden we ons voor moeten schamen ? Zoals Davor in de voorbereiding duidelijk maakte : "Deze groep heeft over een tijdspanne van 12 jaar negenmaal de finale gehaald van de Europacup." Daarin hebben we menige Nederlandse club het leven danig zuur gemaakt. Een prestatie op zich, een waar alle betrokken spelers fier op mogen zijn.

Verslag EC Xfin : Boeckenberg - Pegasus : 17 - 13  (9-7)
A: Jesse DB (2+s), Tine P (2), Matthi D (1), Karen VC (2)
V: Nikki S (1+s), Nick J (5), Jolien H (1), Lucas DR (1)
Wissel : Thomas T, Thias VL
Scheidsrechter : F. Lucas

Een kruisfinale op een EC is, voor mij, een nieuwigheid. Na de groepswedstrijden moeten we tegen de Mannschaft de finale tegen Top/Solar verzekeren. De Duitse supporters speelden voor de wedstrijd bierpong op de parking van de Sporthal. Zij kwamen good in the mood hun ploeg aanmoedigen. Vocaal en qua volume waren ze niet opgewassen tegen de pantersupporters die stilletjes aan op volle sterkte aan het komen zijn.
De spelers spitsten de oren tijdens de bespreking. De Duitse dames zijn scherp uit het achterveld en er staan paar stevige bonken in de rebound. Het wordt dus opletten.

Verslag EC GW2 : Boeckenberg - Benfica : 13 - 6 (6-4)
V: Jesse DB (4+s), Karen VC, Matthi D (1), Lisa VG (2)
A: Nikki S (1), Lucas DR (2), Nick J (1), Jolien H (1)
Wissel : Thias VL, Jelle DS, Fauve VG, Tine P
Scheidsrechter : M. Van der Lucht

De tweede groepswedstrijd is tegen de sterkste ploeg uit onze groep : Benfica. De Portugezen hebben een 2m lange heer in de rangen, sterk in de rebound. Met de magere afwerking van deze morgen in gedachten zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen. Nick heeft de weg naar de sporthal gevonden en zal starten. De diagnose over de kwetsuur van Sara is niet positief, zodat zij momenteel op de bank blijft. Belangrijk is voldoende vertrouwen op te doen en deze partij op een makkelijkere manier thuis te brengen.

Verslag EC GW1 : Boeckenberg - Trojans : 13 - 12 (7-9)
A: Jesse DB (2+2s), Karen VC, Glenn G (3), Lisa VG (1)
V: Nikki S (1+s), Lucas DR, Matthi D (3), Jolien H
Wissel : Thomas T, Riet D, Sara G, Tine P
Scheidsrechter : F. Lucas

Een Europacup in het het exotische Kortrijk, in een sportcomplex zijn naam waardig : Lange Munte. Sportzalen in overvloed en gelukkig heeft het organiserend comité van de KBKB de hal voor alle wedstrijden voor de finale tot de helft verkleind.
De zenuwen werken bij onze nochtans ervaren panters in over drive. Dit heeft veel te maken met het opdelen van de speelhelften in quarters, waardoor de al verkorte speeltijd nog korter lijkt. Nick moet werken en Sara vertrekt op de bank, vermits haar kwetsuur nog niet volledig genezen is.

Adres Sporthal : Lange Munte, Bad Godesberglaan 22, 8500 Kortrijk
Adres Hotel : Mercure Hotel Roeselaere, Kwadestraat 149B, 8800 Roelselaere

Programma : zie event website http://www.ecup2019.com
De wedstrijden zijn in live streaming te volgen op Worldkorfbal

Het aftellen naar het nieuwe jaar is nog maar net afgelopen en bij Boeckenberg kan er nu afgeteld worden naar het Europacuptornooi.

Zoals reeds veelvuldig aangekondigd gaat de Europacup 2019 door in Kortrijk van donderdag 10 tot zaterdag 12 januari.

Eerst staat er nog een laatste competitiewedstrijd op het programma. Zondag 6 januari wordt er thuis gespeeld tegen Meeuwen. Op woensdag 9 januari vertrekt de spelersgroep naar Kortrijk. Het wedstrijdprogramma daar is als volgt :

Donderdag 10/1 11u30 : Boeckenberg - Trojans (UK)
Donderdag 10/1 19u00 : Boeckenberg - Benfica (P)
Vrijdag 11/1 10u30 : Boeckenberg - Marmara (TR)
Vrijdag 11/1 20u15 : Halve finale

Zaterdag 12/1 19u00 : Europacup finale

Inkomkaarten kunnen worden besteld via www.ecup2019.com

In afwachting wensen we al onze leden en sympathisanten nog een voorspoedig nieuwjaar toe.

Beste Boeckenbergers,

In januari is het weer zo ver. Boeckenberg speelt voor de 9e keer de Europa Cup korfbal, dit keer in Kortrijk

De spelers en begeleiding logeren in Hotel Mercure **** te Roeselare op 20min van Sporthal de Lange Munte  te Kortrijk Expo waar het tornooi zal plaatsvinden.

Zoals elk jaar zou het leuk zijn als er ook dit jaar weer veel supporters mee gaan. Uiteraard zijn jullie ook welkom in Hotel Mercure en kunnen jullie aan een gunstig Boeckenberg tarief een kamer boeken gedurende de periode van de Europa cup, van donderdag 10 januari t.e.m. zondag 13 januari.

March 2024
M T W T F S S
Sporting A
Verjaardagen