Verslag : Kwik – Boeckenberg : 20 - 23
A : Karen VC, Sara G, Jesse DB, Glenn G
V : Nikki S, Jolien H, Matthi D, Nick J
Scheidsrechter : Wensma – Mertens
Vandaag helaas geen gedetailleerd score-overzicht. Pen en papier waren bij de verhuis helaas verloren gegaan … (of het zou ook kunnen dat ik met alle verhuisperikelen gewoon vergeten was om het verslag te maken ☺). Mijn excuses.
De laatste reguliere competitiewedstrijd van het seizoen had voor beide teams geen belang meer. Onze panters hadden zich vorige week verzekerd van het behoud en Kwik was reeds zeker van een top 2 plaats. Zaak dus voor ons team om het seizoen toch met een goed gevoel af te sluiten en een mooi afscheid te bezorgen aan onze spelers die de stabils aan de haak gaan hangen.
Bij de biekes bleef korbalster van het jaar, Liesbeth heel de wedstrijd op de bank.

We starten goed en lopen in de eerste helft stelselmatig uit en kunnen een 4-punten kloof op het bord zetten. Door het missen van enkele stippen van onze panters blijft Kwik echter aanklampen aan de rust. Na de pauze lopen we verder uit en kunnen zelfs een 6 punten kloof uitdiepen. Een kwartiertje voor tijd is het dan tijd voor een rondje applausvervangingen. Als eerste afscheidnemer is Glenn aan de beurt. Hij knalt van ver binnen en wordt dan vervangen door Thias. Dan is Nick aan de beurt, maar niet voordat hij met een mooie “one-hander” afscheid neemt van het publiek. Ook de supporters van Kwik konden dit doelpunt smaken met een terecht applaus. Als laatste is Karen aan de beurt en ook zij neemt afscheid met een doelpunt. Een mooie manier voor deze 3 kleppers om afscheid te nemen.

De wedstrijd kabbelt dan verder naar het einde, maar zelfs met deze wissels komt onze overwinning in deze zeer sportieve wedstrijd nooit meer in gevaar.

Voor het eerst sinds lang zit het seizoen zit er nu al op voor Boeckenberg en dat zijn we niet echt gewend. Een seizoen met ups en downs. We kijken nu alvast uit naar het volgende seizoen waar we met een mix van enkele sterkhouders met veel ervaring en talent en beloftevolle jeugd hopelijk opnieuw kunnen meespelen voor de prijzen.
Marc