Na een mindere wedstrijd tegen Spartacus op woensdag (koud, regen, wind, goede tegenstander) hadden onze pantertjes nog iets recht te zetten.

Er wordt heel gretig aan de wedstrijd begonnen en in het begin hebben we wat pech met de afwerking, maar eens de mand gevonden liep het als een trein. Jana laat de vakken draaien met een inloper op steun van Quinten en een schot uit rebound. Voorwaarts kan terugkomen tot 2-1 door een inloper (verdedigd?), maar wij blijven duidelijk baas en Johannes kan op inloper met steun van Jitte de vakken opnieuw laten draaien 3-1. Dan is het de beurt aan Quinten met een inloper op steun van Jana 4-1. Een aantal mooie aanvallen en dieptepassen worden jammergenoeg niet met een doelpunt beloond en Voorwaarts komt terug tot 4-2 met een kort schot. De goede kansen blijven zich opstapelen en Yorick kan op inloper met steun van Maura er 5-2 van maken. Het andere “aanvalsduo” in dit vak kan dat ook en Johannes scoort op inloper met steun van Jitte 6-2.

Na de rust begint het te regenen en zakt het tempo wat uit de wedstrijd. Voorwaarts kan het eerst scoren op schot 6-3. Dan ontbindt Celeste haar duivels in aanval en gaat twee keer met een heel mooie schijnbeweging voorbij haar dame. De eerste keer belandt de bal nog op de rand van de mand, maar de tweede keer is de inloper met steun van Anthony wel raak 7-3 en haar eerste doelpunt als U12 speelster wat even gevierd wordt (gelukkig nog net op tijd terug in verdediging ;-). Op inloper van Johannes met steun van Maura wordt het 8-3. De wedstrijd kabbelt dan naar het einde. Als Voorwaarts terugkomt tot 8-4 (goed verdedigd door Jana) neemt Jana onmiddellijk wraak in aanval en op inloper met steun van Anthony wordt het 9-4. Voorwaarst kan mideren tot 9-5. Even concentratieverlies in verdediging waardoor een heer van Voorwaarts helemaal alleen onder de korf er nog 9-6 van kan maken.

Een schitterende eerste helft met veel balonderscheppingen en een mooie tweede helft waar door het mindere weer het tempo wat uit de wedstrijd zakte. Een aantal heel mooie kansen (goed gelopen in de rug van de tegenstander) werden jammergenoeg wat overhaast genomen en niet afgewerkt. Voor de rest hebben we weer onze goede U12 ploeg aan het werk gezien. Er resten ons nog drie wedstrijden om te laten zien wat we kunnen en een mooi einde aan het seizoen te breien.

Sportieve groeten, de trainers