Verslag : Boeckenberg – AKC/Luma : 17 - 19 (6-11)
A: Jesse DB (1), Nikki S (1), Sara G, Thias VL (1)
V: Karen VC (2), Thomas T (1+3s), Jolien H, Matthi D (5+2s)
Wissels : Glenn G, Lisa VG (1), Lucas DR
Scheidsrechters : Ben Morel, Robin De Backer

Na een weekje rust troffen we de leider van de rangschikking, AKC/Luma, op eigen bodem. Voor wie niet naar die rangschikking kijkt, onze panters hebben punten nodig.  De winst van Floriant tegen dit AKC/Luma helpt onze zaak ook niet meteen vooruit.  Johannis zoekt nog naar de juiste ploegsamenstelling.  Hij recupereert wel de genezen Matthi, wat mogelijk toch iets meer kracht in rebound zal geven.

Het eerste schot van Jesse zit. De volgende aanval effent AKC tegen Sara.  De volgende 6 min. is het broddelbal, met slechte passen, een lange maar scoreloze aanval van AKC/Luma en vooral veel geduw en getrek onder de mand.  Matthi brengt zijn ploeg op voorsprong met een inloper.  Terwijl Jesse nog aan de zijlijn staat, fluit de scheids in.  Hij kan dadelijk door naar aanval.  Hij probeert zijn fout te herstellen en versiert een paar inlopers.  Op een ervan wordt de pas foutief verhinderd, stip en naast.  Een andere inloper gaat ook niet door de mand.  Zo komt AKC op voorsprong via een schot tegen Thomas.  Na een dikke 4 min. schiet Thias een aflegger van Jesse door de mand.  Gelijk, even maar.  AKC zet na de vakwissel een strafworp om en na een schot tegen Thias, die nochtans een knappe verdediging neerzet tegen Jerre De Ley, komen de bezoekers twee doelpunten voor.  Jesse mist opnieuw een stip voor een fout op Sara, waardoor AKC na een schot en een strafworp tegen Thomas zijn voorsprong kan verdubbelen.  Tussendoor had Johannis een time out genomen om zijn spelers er op te wijzen dat de vele korte kansen moeten worden omgezet.  Als scoren niet lukt, is al de rest immers nutteloos.  Thomas zet een strafworp om voor een fout op zijn inloper.  Een ver schot tegen Thias behoudt het verschil.  Het doet Johannis naar zijn wisselbordje grijpen.  Hij haalt Nikki en Thomas naar de kant voor Lisa en Lucas.  Bij de volgende fout meent hij Thomas in te brengen voor Jesse, maar de scheidsrechters hebben zijn wisselbordje niet gezien ?  De volgende fout gaat de wissel dan toch door.  Hij staat net terug op het veld als hij raak mikt.  Na overname op inloper tegen Matthi, mikt de heer van Lucas raak.  En als Thias opnieuw een schot tegenkrijgt, dreigt een echt debacle.  Karen mildert.  Het laatste woord voor het rustsignaal is wel weer voor de bezoekers.

Onze panters moeten scherper uit de kleedkamer komen. Zeker als in de eerste aanval na een schot tegen Jolien de achterstand 6 doelpunten bedraagt.  Een schot van Karen en een strafworp voor een fout op Lucas, omgezet door Matthi, brengen onze panters terug op 4.  De tegenstanders laten zich niet vermurwen.  Na een vrije worp en een inloper tegen Matthi kijken we terug tegen die 6 achterstand aan.  Nu ontbindt Matthi zijn duivels.  Via een schot en strafworp, voor fout op de steun voor de inlopende Jolien, krabbelen we terug recht.  Lisa doet er na de vakwissel eentje meer af.  De scheids beoordeelt het te vroeg instappen bij vrijworp als een herhaling van dezelfde fout in de eerste helft en de stip wordt omgezet.  Matthi beloont een knappe rebound van Lucas met een doelpunt en mikt er daarna nog een binnen van aan de achterlijn, 13-15.  De bezoekers beginnen de hete adem van onze panters te voelen.  Na dik 4 min. wordt de pas van Lisa naar de vrije Sara foutief gehinderd en Thomas zet de stip om.  Nadat Lucas een stip heeft tegen gekregen wegens instappen, brengt Johannis Nikki tussen de lijnen ipv. Jolien.  En net als bij Thomas scoort ze uit haar eerste schot, 15-16.  Ons juichen is van korte duur want die duivelse Jerre schiet van aan de zijnlijn terug de twee verschil door de mand.  Als de dame tegen Lisa in de fout gaat, is Thomas opnieuw succesvol van op de stip.  Weer op een doelpuntje.  Zal het lukken om … ?  Neen.  Een heer vrijgelaten tijdens de vrijworp, zet zijn kans om en tegen Thias legt AKC zijn overwinning vast.  Matthi mikt in de laatste 2 minuten met schot de eindscore op het bord.

Als onze panters vandaag 25% van hun korte kansen hadden omgezet, zouden ze met de vingers in de neus hebben gewonnen. Helaas, dat was niet het geval, met als gevolg dat op het einde van de tweede helft de krachten ontbraken om gelijk te komen en over een moe gestreden AKC te geraken.  Na de wedstrijd van vandaag vraag ik me opnieuw af wat de bedoeling is van de 2 scheidsrechters.  Fouten onder de korf worden niet of nauwelijks bestraft.  En dan heb ik het niet over een duwtje, maar de catchgrepen langs beide zijden waren niet te tellen.  Ik ga me eens informeren wat er tegenwoordig onder “gecontroleerd contact” wordt begrepen, want dit had nog bitter weinig met korfbal te maken.
Bon. Volgende week moeten we naar Sikopi, dat vandaag won van Kwik !  Daardoor zijn de Pioniers van de Linkeroever tot op een puntje genaderd.  Bij verlies dreigt de runners up wedstrijd.  Een wedstrijd die niemand wil spelen.