Boeckenberg - Borgerhout : 6 - 11
A: Elfie, Aiko, Florian, Senne, (Jani)
V: Mado, Mira, Mattijs, Mirko
Super-reserve : Eline

In deze voorlaatste match van het seizoen hangt er voor ons niets meer van af, behalve “eer”.  Die eer is ook wat, want tegen de buren van Borgerhout met bekende ex-school- en ploegmaatjes willen we altijd goed presteren.

Het is echter Borgerhout dat de eerste helft de maat neemt van onze U14’s. We gaan na 25 minuten rusten met een 1-5 stand.  Mattijs zet hiervoor een zelf afgewongen penalty netjes om.

Minder afgewerkte schoten en - weer - slechtere passen in het uitverdedigen doen het verschil oplopen.  Borgerhout scoort in deze helft voornamelijk van ver.  Uitgespeelde kansen zijn er minder en onze dames houden de snelle rode dametjes wel in toom.  In vergelijking met de match tegen ASKC worden in aanval meer doelpogingen ondernomen.  Dat moeten we blijven doen en is positief.  Een huizenhoog cliché, maar als we niet gooien, kunnen we niet scoren.  Er wordt ook door verschillende mensen gewerkt om dan de rebound te halen.  In de steun nog breder durven gaan staan en ballen meegeven zijn nog werkpuntjes.  Maar het verschil is niet zo groot, dat het me bij de rust onmogelijk lijkt om het tij nog te doen keren.

Na de rust gaan we in het begin ook mee.  Verschillende spelers scoren.  Mirko mildert van ver naar 2-5, waarna Borgerhout opnieuw antwoordt.  Senne zet rustig een penalty om, 3-6.  Jani met een inloper en Mado met een ver schot blijven Borgerhout volgen tot 5-7.  Dan loopt Borgerhout de laatste 5 minuten plots kordaat uit tot 5-11.  Aiko legt de eindstand vast op 6-11.

De stand in deze tweede helft is 5-6.  Net als in de vorige matchen merken we dat onze tweede helft beter is dan de eerste.  Volgende week tegen Sikopi vliegen we er daarom van de eerste minuut voluit in om het seizoen met een mooie overwinning te kunnen afsluiten.

Doelpuntenmakers : Mattijs, Mirko, Senne, Jani, Mado, Aiko (Fijn dat er 6 verschillende spelers scoorden.)

Marleen (mama Elfie)