Een verplaatsing naar De Zeurt in Schoten op een wisselvallige dag om weerwerk te bieden aan de ‘rooikes’ van ASKC, die in de rangschikking dicht op onze hielen zitten. Zijn we mentaal sterk genoeg of gaat stress toch een rol opeisen? Tijdens de opwarming viel de regen nog met bakken uit de lucht, maar eens de scheids de wedstrijd op gang floot gingen de hemelsluizen dicht en kwam er zowaar af en toe een heerlijk zonnetje tevoorschijn. Alle ingrediënten waren aanwezig om een goede wedstrijd te zien.

Aanval: Julie - Mado - Noah - Rik

8-12 vrijworp Sterre na fout op Jander

8-13 inloper Noah met steun van Julie

9-13 vrijworp heer ASKC

Beide ploegen namen na een eerste shot op de mand van onze kant een verschroeiende start. Tot aan de 4-4 werd er met 100% afgewerkt aan beide zijden. Elke echte doelkans leverde ook een korf op. Na 10 minuten hadden we al 10 doelpunten gezien. De supporters kregen waar voor hun geld. Dat dit echter niet de hele wedstrijd kon blijven duren, is evident natuurlijk. De hele eerste helft werd er nog vlot gescoord. Wij hadden aanvallend meer kansen en konden de rust ingaan met een 7-9 tussenstand. Alles kon nog op dat ogenblik, dus iedereen moest de juiste focus behouden en dat was gelukkig ook het geval. Waar onze afwerking in aanval wat naar beneden ging, bleef onze verdediging goed werk leveren en kwam de overwinning nooit meer in gevaar. Ook ASKC kon het niveau van afwerking immers niet behouden en moest toezien hoe we de 2-puntenvoorsprong wat verder uitbouwden om uiteindelijk af te ronden met een mooie 9-13. Door deze verdiende overwinning verstevigen we onze 2e plaats in de rangschikking. We onthouden van vandaag wel iets teveel balverlies bij het uitwerken en wat passen die de mist in gingen, maar daaraan kan uiteraard gewerkt worden. Voor de rest, knap werk! Stress heeft deze keer geen hoofdrol opgeëist. Goed zo. Geloof in je eigen kunnen en speel je eigen spel!

Linda