Verslag : KCBJ A - Blauw Wit A : 16 - 14  (10-8)
A: Kobe (5), Brent (2), Yoni (1), Imke (1)
V: Jelle (s), Thomas (2), Lynn, Sofie (1)
Wissels: Domien (1), Jente

Scheids : K. Broothaers

Vandaag spelen we de laatste wedstrijd van de heenronde.  De balans van de vorige 6 wedstrijden – eigenlijk maar 5, want de wedstrijd tegen Spartacus/NDN moet nog herspeeld worden - is snel opgemaakt.  Dat hoofdklasse 1 geen “walk in the park” zou zijn wisten we al wel, dat de puntenoogst zo gering zou zijn was helemaal niet verwacht.  Dit hoeft helemaal geen drama te zijn, want de verschillen tussen de laatste 6 ploegen blijven al bij al gering.  Tweemaal winst kan meteen een wereld van verschil in de rangschikking betekenen.  Tijd om daar mee te beginnen.

De start is echter niet goed.  Teveel foute passen, te weinig kansen in aanval en de thuisploeg loopt meteen een vakwissel uit.  Twee aanvallen heeft het andere vak nodig om de bordjes gelijk te hangen : een aflegger van Jelle omgezet door Tibo en een strafworp van Jelle nadat de bal uit handen was geduwd in de rebound met een vrije heer.  Onze derde aanval op rij is ook prijs : een schot van Imke.  KCBJ blijft niet bij de pakken zitten, voert de forcing en verhangt de bordjes met 4 doelpunten op rij naar 6-3.  Een inloper van Yoni stopt dit offensief.  Eventjes maar, want twee aanvallen later staan er 4 doelpunten verschil op het bord, 8-4.  Het worden er zelfs 5 met een schot tegen Sofie.  De kopjes van de supporters gaan al naar beneden.  Onze blauwwitjes weren zich echter via schoten van Kobe en Sofie.  KCBJ mist een strafworp voor een fout van Imke, maar kan in diezelfde aanval toch scoren uit schot.  Een schot van Kobe en een instapper van Brent zorgen alsnog voor een hoopvolle ruststand.

Jammer genoeg is de start van de tweede helft nog zwakker dan die van de eerste.  Viermaal gaat de bal door de mand van de thuisploeg, zodat Blauw Wit nog voor er 5 min. verstreken zijn 6 doelpunten in het krijt staat.  Iets later komt Jente tussen de lijnen voor Lynn.  Net zoals in de eerste helft krijgen we een vijftal minuten door beide ploegen gebroddel voorgeschoteld.  Slechte passen worden afgewisseld met ongepaste schoten, ballen glippen door de handen, alles wat je niet wil zien.  Thomas schiet van uit het achterveld raak, waarna een niet verdedigende Kobe een schot tegen krijgt.  Hijzelf luidt op vrijworp de remonte in : tweemaal vrijworp even dikwijls raak, 15-11.  De coach van KCBJ neemt een time out.  Tim brengt telkens Domien in aanval in de plaats van Thomas en die scoort een inloper de aanval volgend op een omgezette vrijworp van KCBJ.  Nog 9 min. op de klok en Brent schiet raak.  Tweede time out van KCBJ, ongeveer 3 min. later.  De druk van onze blauwwitten is er, nu enkel nog de doelpunten.  Het eerste komt er alweer van Kobe via vrijworp.  Jelle mist van op de stip de aansluiter en kan een aanval later evenmin een inloper verzilveren.  De supporters kruipen op het puntje van hun denkbeeldige stoel.  Zou het toch nog lukken om gelijk te komen ?  Helaas gaat er in de laatste 5 minuten geen bal meer door de mand.

Positief is dat ik een ploeg zag die tot op het allerlaatste moment heeft gestreden.  Helaas zit het afwerkend onvoldoende scherp momenteel.  14 doelpunten zijn onvoldoende om een wedstrijd te winnen.  Tevens zou ik gedurende de hele wedstrijd meer grinta willen zien, zodat er meer duels worden aangegaan en (liefst ook) worden gewonnen.  Zo lang als de spelers er voor gaan, blijf ik er in geloven.  Nog 8 wedstrijden te gaan.  Het wordt knokken tot de allerlaatste seconde.