Sikopi – Boeckenberg 27-19 (14-12)
V : Nikki (s), Jolien (1), Matti (1), Thomas (2+s)/ Nick (1)
A : Karen/Lisa (1), Sara, Jesse (6 + 2s), Glenn (3)
Scheidsrechter : T.Van Goidsenhoven – B. Morel

Een belangrijke wedstrijd vandaag voor onze fanions. Door de verliezen van de vorige weken komt de bodem van de rangschikking terug in zicht.  Tegen een rechtstreekse concurrent voor de play-downs konden we vandaag bij winst een goede zaak doen.  We moesten echter op onze hoede zijn, want Sikopi is in de winning-mood.  Kampioen in de zaal; winnaar van de Beker van België en vorige week een toch wel verrassende uitzege bij zaalkampioen Kwik …

We starten sterk en na 2 aanvallen en schoten van Jesse en Goffa staan we 0-2 voor. Het eerste wedstrijddeel houden we steeds de leiding, maar kunnen helaas geen 4-punten kloof op het bord krijgen.  Na een kwartier wedstrijd effent Sikopi en komen ze langszij 6-6.  Tot op het half uur gaat het dan verder gelijk op tot een 12-12 score.  Helaas moeten we in de laatste 5 minuten dan nog 2 doelpunten incasseren voor we aan de thee kunnen nippen.

Wie gehoopt had dat onze panters opnieuw het initiatief in handen zouden nemen, komt helaas bedrogen uit. Het spelniveau en afwerking zakt zienderogen en Sikopi krijgt nu helemaal vleugels.  Onder invloed van een sterke Johan Moons en Enya Michielsen stomen zij door naar een voor ons pijnlijke 27-19 eindscore.

Sikopi was een taaie en lastige tegenstander en boekte een verdiende overwinning. Een lange ploeg met enkele scherpschutters in de rangen kan het elke tegenstander moeilijk maken.
Al bij al staan we nu helaas in “pole-position” voor de play-down wedstrijd die niemand graag wil spelen. Tijd dus om de rug te rechten, de neuzen in dezelfde richting te zetten en met vol goede moed en vertrouwen de inhaalwedstrijd tegen Voorwaarts tot een goed einde brengen.

Marc