U16 Boeckenberg – Temse B (20-3)
5/10/201

De herfst is nu definitief in het land, maar op zaterdag zijn we er goed van af gekomen. Een flauw zonnetje en af en toe een iets kouder windje, maar voor de spelers ideaal speelweer. Er is geen druppel regen gevallen. De wedstrijden van zondag zouden het slechter treffen dit weekend.

We ontvingen The Purple Monkeys uit Temse. Ze hadden tot nu toe 3 wedstrijden verloren waarvan 2 nipt en 1 wedstrijd gewonnen. Het is nooit goed om je tegenstander te onderschatten, maar we gingen er wel vanuit dat we zeker kans maakten om een mooi resultaat neer te zetten. En dat hebben we zeker ook gedaan.

Aanval: Elfie - Jenthe - Joran - Quinten

18-3 shot heer Temse

19-3 inloper Joran na pas van Elfie

20-3 inloper Jander na diepe pas van Quinten

Van in het begin was iedereen bij de les, zowel in verdediging als in aanval. Er was geen sprake van onnodig balverlies of teveel passen die de mist in gingen. Er werd rustig gespeeld en de opdrachten werden meestal uitgevoerd zoals gevraagd. Vandaag stonden vooral de heren aan het kanon (echt knap hoor), maar ook de dames droegen hun steentje meer dan bij. Alleen was bij hen de afwerking iets minder efficiënt. Zij zorgden er dan weer voor dat er heel wat ballen onderschept werden, dus de ballijnen werden goed gelezen en er werd door iedereen goed voorverdedigd. En zo krijg je een mooi geheel met het resultaat zoals hierboven beschreven. Veel doelpunten en niet al te veel kansen bij de tegenpartij.

Het verschil was vandaag redelijk groot. Aanstaande woensdag treffen we Putse in een volgend bekerduel. Dat zal andere koek zijn. Putse staat ook 2e in de rangschikking in een andere reeks en wint steeds met meer dan 10 doelpunten, dus ook zij scoren gemakkelijk. Zij hebben enkele grote spelers in hun rangen, dus de rebound zal een belangrijk gegeven worden. Maar zoals reeds eerder gezegd, kunnen onze toppers boven zichzelf uitstijgen als ze in zichzelf geloven. Op het MMM tornooi was de winst voor ons, hopelijk woensdag ook. Laat stress thuis en breng een bakje plezier en focus mee. En dan is alles weer mogelijk.

Linda