Vobako A - Boeckenberg A (21-17) d.d. 11/1/2020

We zijn alweer toe aan de laatste wedstrijd van de heenronde in de zaal. Wat vliegt de tijd. We reisden in groten getale af naar Tielen voor een topaffiche: de nummers 1 en 2 in de rangschikking tegen elkaar. Vobako had ondertussen één keer verloren en wij waren voorlopig nog ongeslagen. Zouden we dat zo kunnen houden? Was het verlies van Vobako slechts een accident de parcours? We weten dat Vobako al weken goed aan het afwerken is. Kunnen wij dat evenaren? Zou onze sterke verdediging standhouden? Met veel vragen, maar ook vol vertrouwen zijn we aan deze klus begonnen.

Aanval: Claudia/Aiko - Jander/Joran/Jander/Joran - Mado - Quinten

20-16 inloper dame Vobako

20-17 shot Quinten na diepe pas van Mado

21-17 inloper dame Vobako

Aan het scoreverloop kan je duidelijk zien dat het een bijzonder spannende wedstrijd was met veel animo op het veld, maar ook op de tribune. De spanning was soms te snijden. Maar ondanks alles bleven onze spelers rustig verder hun ding doen, zoals gevraagd door de coach. Er werd vaak om en om gescoord, twee keer konden we ook de leiding overnemen, maar helaas was het steeds Vobako dat een gepast antwoord wist te vinden. Toen we 8 minuten vóór het einde 2 doelpunten na elkaar scoorden en terugkwamen tot 17-16 nam Vobako nog een time-out voor wat laatste instructies. Pas in de laatste 4 minuten werd de wedstrijd in zijn definitieve plooi gelegd en kon Vobako de winst thuis houden.

Hebben we slecht gespeeld? Nee, zeker niet. We hebben mooie acties laten zien, zowel langs heren- als dameszijde. Wij hadden meer doelkansen dan Vobako, maar zij hadden een net iets betere afwerking. Als we onze foutjes in verdediging eruit halen en nog steviger de reboundduels aangaan, is er veel mogelijk. We hebben net iets te veel korte kansen onder de korf toegestaan en enkele vermijdbare inlopers geslikt. Dat is zeker een aandachtspunt voor volgende ontmoetingen, maar voor de rest hebben we ons weinig te verwijten. Nu is het zaak om de positieve dingen te onthouden, de werkpunten aan te pakken en er elke wedstrijd vol voor te gaan. De heenronde was alvast veelbelovend. Doe zo voort, jongens en meisjes!