Voor de tweede week op rij mochten we in onze thuishaven aantreden, deze keer tegen Putse. Ook al bevindt deze ploeg zich onderaan in de rangschikking, ze zijn niet te onderschatten. Ze hebben wel wat pech met kwetsuren aan herenzijde gehad, maar hebben zich tot nu toe niet zomaar laten wegzetten door de meeste tegenstanders en bieden steeds goed weerwerk. Oppassen geblazen dus, maar het kwam helemaal goed.

Boeckenberg A - Putse A (19-11) d.d. 25/1/2020

18-11 shot heer Putse

Wissel Joran voor Jander

19-11 shot Quinten na pas van Joran

In de heenwedstrijd hadden we aan Putse een taaie klant en ook nu geraakten we in de eerste helft aanvankelijk maar niet weg. Vooral de eerste 10 minuten waren we nog niet alert en gretig genoeg. We scoorden en telkens kon Putse tegenscoren. Het was een zenuwslopend haasje-over tot op 6 minuten vóór het einde van de eerste helft. Toen konden we eindelijk een 2-puntenkloof maken, maar Putse kroop helaas onmiddellijk weer dichterbij. Daarna vonden onze toppers echter dat het genoeg was en werd het gaspedaal eindelijk ingedrukt. Zo konden we gaan rusten met een 10-7 voorsprong.

Na de rust gingen we verder op dat elan en konden we - ondanks soms toch weer teveel slechte passen bij het uitwerken - uitlopen naar 16-9 en was de wedstrijd gespeeld. Opnieuw maken we het verschil in de tweede helft, dus fysiek zijn we zeker in orde. Putse zakte in de 2e helft toch wat weg en wij slaagden erin ons spel door te dringen met het gekende resultaat. Goed gewerkt van iedereen. Ik zag spelers, die vorige week slechts een schim van zichzelf waren, opnieuw tot leven komen. Leuk om zien. Opdracht volbracht. Voorlopig staan we nu met 3 ploegen stevig aan de leiding in het klassement, de strijd om de 4e plaats is in volle gang. Benieuwd hoe de kaarten voor iedereen volgend weekend zullen vallen.