Deze week mochten we onze buren opnieuw partij geven, deze keer in de sporthal van Borgerhout. Zij hadden de voorbije wedstrijden mooie resultaten neergezet tegen sterkere tegenstanders en waren duidelijk gegroeid in vergelijking tot het begin van het zaalseizoen. Waar we de heenwedstrijd van in het begin stevig in handen hadden en gingen rusten met een geruststellende 13-3 score, ging het nu toch even anders, ook al behaalden we uiteindelijk quasi hetzelfde eindresultaat.

Borgerhout/GW A - Boeckenberg A (11-23) d.d. 1/2/2020

11-21 shot Joran na pas van Jenthe

11-22 shot Sterre na doorsteekpas van Evi

11-23 shot Quinten na pas van Jander

In de eerste helft waren we weer in hetzelfde bedje ziek, als wel al meer gebeurde dit zaalseizoen. We komen traag op gang. Eén vak draaide aanvankelijk in aanval minder goed, te weinig beweging, te weinig shotgericht spelen. En daarvoor betaal je een prijs, want dan kan de tegenstander in de wedstrijd blijven en zelfs de leiding even overnemen. We kwamen zowaar op een 5-2 achterstand. Die kon gelukkig dan weer rechtgezet worden, doordat we 5 doelpunten op rij scoorden. Ook al kwam Borgerhout daarna nog terug gelijk en gingen we rusten bij 8-8, we voelden dat het goed zou komen. Qua doelpunten ging het dan wel gelijk op, qua doelkansen lagen we ver boven. Alleen de afwerking moest nog even bijbenen.

Na de rust namen we de touwtjes stevig in handen en liepen we eigenlijk vrij vlot uit naar 9-16 en toen was de wedstrijd gespeeld. Er werd in de tweede helft bevrijd en aanvallender gespeeld met het gekende resultaat tot gevolg. Iedereen die tussen de lijnen kwam, heeft kunnen scoren en doen scoren. Bij Borgerhout kwam het aanvallend vermogen voornamelijk van 2 heren, die goed waren voor 8 van de 11 doelpunten. Eén speler is er zelfs verantwoordelijk voor 14 van de 34 keren dat de mand geraakt werd. Maar wedstrijden kan je nu eenmaal niet winnen via slechts 1 à 2 spelers. Vandaar dat het collectief zo belangrijk is en dat zat vandaag na een moeizame start bij ons goed.

Volgende week ontvangen we de Purple Monkeys, die zich ondertussen op de 4e plaats genesteld hebben. Zij voelen de hete adem van Rijko in hun nek, dat naar Vobako zal afreizen. Beide ploegen ontmoeten elkaar pas op de laatste speeldag, zoals wij dan Vobako ontvangen, dus het blijft spannend in de strijd om die felbegeerde plaatsen in Beveren.