De opdracht voor deze wedstrijd was, geen punten weggeven en ons tweede wapen eens bovenhalen, het schot van afstand! We beginnen goed aan de wedstrijd en na een gemiste doorloper knalt Johannes droog de 1-0 binnen. Even later doet Maura hetzelfde 2-0. De eerste aanval van het andere vak is meteen raak, Orin met een schot 3-0. Door de goede druk in verdediging kan Sikopi maar weinig kansen afdwingen en dit wordt aan de andere kant beloond door weer Orin op schot, 4-0. Aanvallend gaat het goed rond en Tiago scoort op wegtrekker van achter de korf na aflegger Johannes, 5-0. Het vizier bij onze mini-panters staat scherp want Johannes scoort even later de 6-0 weer op schot. Na een mooie dieptepas van Orin werkt Yorick de doorloper mooi af en legt zo de ruststand vast, 7-0. Er werd 6x van afstand gescoord !! en 1 doorloper zoals het moet. Opdracht vervult denkt dan iedereen.

Maar na de rust hebben we weeral 10 minuten een dipje en sputtert de motor, we vergeten te verdedigen. Vooral “concentratieverlies” is de oorzaak. Hier gaan we zaterdag op trainen met een mental – training. Sikopi start het best en scoort op doorloper de 7-1. Bij de ingooi speelt Maura Johannes vrij onder de korf en die mist de doorloper niet 8-1. Sikopi scoort onmiddellijk tegen op doorloper 8-2. Als LIv aan de achterlijn de bal net binnenhoudt speelt ze Orin onder de korf vrij die aflegt op Yorick 9-2, heel mooie combinatie. Sikopi blijft ook goed scoren en op doorloper wordt het 9-3. Dan is het terug aan Johannes op doorloper met steun van Maura 10-3. Na een strafworp van Sikopi wordt het 10-4. Noor, net ingekomen, bedankt de coach en scoort snel terug op doorloper met steun van Orin, 11-4. Na een heel ver schot wordt het 11-5. Tiago, die aanvallend een prima wedstrijd speelde, maar verdedigend meer concentratie moet opbrengen, scoort op doorloper met steun van Maura, 12-5. Even later een kopie van achter de paal, 13-5. Na de vakwissel legt Sikopi op doorloper de 13-6 eindstand vast.

Weer enkele panters die de “Diamonds Shirt” konden verdienen, Johannes, Orin, Tiago en Maura, maar . . . Noor maakte een goede invalbeurt en scoorde meteen, wat haar veel vertrouwen zal geven voor de toekomst. Daarom mocht ze de shirt een weekje meenemen. Doe zo verder Noor!

Met dank aan Ibe om de wedstrijdklok mee te bemannen, Geert voor het verslag, Katrien voor het filmen en alle anderen die de U12a panters steunen op weg naar een plaats bij de beste 4!

Waar ik vooral blij mee ben is dat ik getrainde zaken terugzie in de wedstrijden en dat geeft me veel voldoening. Doe zo verder panters, dan kunnen jullie nog ver geraken.

Rik, Lien en Gert.