Verslag : Boeckenberg - Voorwaarts : 24 - 14 (15-8)
A: Nikki S (3), Jolien H, Matthi D (6), Nick J (4)
V: Jesse DB (7), Karen VC (1), Sara G (2), Glenn G (1)
Wissel : Thias VL
Scheidsrechter : R. De Backer, V. Van der Beken

Een wedstrijd met het mes tussen de tanden, dat wilden de supporters van beide ploegen zien. De winnaar zou zich immers voorlopig op een veiligere plaats in de rangschikking hijsen.  De bezoekers zelfs nog meer dan onze panters.  Avondwedstrijden zijn traditioneel niet hun geliefde matchen.  En de resultaten van de zaalwedstrijden tegen Voorwaarts waren ook niet meteen van de hoogste kwaliteit.  Daar staat tegenover dat de Bus in de veldcompetitie ook niet meteen hoge toppen scheert.
De B-ploeg kwam na een lange achtervolging net een doeltje te kort om de punten te delen.  Daarna was het al snel aan de hoofdact, terwijl ik met een oog de buienradar in de gaten hield.

Het belang van deze partij drukt duidelijk op beide partijen. Johannis kiest voor een atypische opstelling met Jesse in verdediging.  Al snel blijken de consignes : verdedigen tot ter dood.  Beide aanvalsvakken hebben het daar moeilijk mee, waardoor de doelpunten uitblijven.  Na 5 min. opent Nick de score en bijna evenveel tijd later doet Matthi de vakken draaien nadat hij in combinatie met Nick de verdedigende heren van het kastje naar de muur deed lopen.  De volgende vakwissel komt er een pak sneller als Jesse een schot tegen Nick countert.  Matthi verschalkt zijn tegenstander met een instapper, waarna Jol via een open inloper de kans mist om de voorsprong verder uit te bouwen.  De volgende, lange aanval van Voorwaarts is wel raak, 4-2.  Sara draalt niet bij de vakwissel en, alleen onder de korf, zet de korte kans om.  Iedere aanval is nu raak.  Vooral het doelpunt van Nick is het vermelden waard.  Hij houdt een bal binnen aan de achterlijn en die belandt in de mand.  Bij Gert zie ik de eerste rimpels.  Toch komt zijn ploeg terug tot op een doelpunt.  Onze panters blijven knokken en kunnen tweemaal voorkomen dat de stand gelijk wordt.  En net op dat moment vallen eindelijk hun schoten door de mand.  Op nauwelijks 3 min. duwt Wim viermaal op de plus langs de kant van Boeckenberg. Niet verwonderlijk dat het time out bordje bij de bezoekers in de lucht gaat.   Onze panters zijn echter niet meer te stuiten.  Hun vertrouwen heeft een boost gekregen en dat uit zich op het scorebord, in tegenstelling met Voorwaarts dat afwerkend weinig aan de bak komt.

Bleef de eerste helft droog, tijdens de rust gaan de hemelsluizen open en brengen in grote hoeveelheden het vocht waar Frank De Boosere al maanden om vraagt. Het kunstgrasveld verteert de watermassa zonder verpinken, terwijl spelers en supporters, met paraplu, de elementen trotseren.  Zelf verhuis ik naar drogere oorden, want schrijven in de regen is me nog nooit gelukt.

Het laatste woord voor de rust was van de bezoekers, bij hernemen zijn het onze panters die onmiddellijk duidelijk maken dat ze deze keer de overwinning niet uit handen zullen geven. Met vier doelpunten op rij - het hadden er zelfs 5 kunnen zijn mits het omzetten van een strafworp - staat er na dik 12 min. een kloof van 11 doelpunten op het bord, 19-8.  Gert begint te wisselen, misschien in de hoop wat meer schwung in zijn ploeg te krijgen.  Dat werkt echter niet.  Met iets minder dan een kwartier op de klok staat met 22-9 het grootste verschil op het bord.  Net daarvoor is Thias ingevallen voor Nick.  Van dan af schakelen onze fanions over op controle met aanvallen die iets meer gericht zijn op balbezit dan op scoren.  Toch houden zij hun tegenstanders tot op 3 min. van het einde op 12 verschil.  Enkel in de laatste 2 minuten kan Voorwaarts daar nog twee doelpuntjes afknabbelen.

Niks dan blije Boeckenberg gezichten achteraf in de foyer. De supporters hadden eindelijk hun ploeg terug gezien, gretig, met inzet, hard werkend, voldoende scherp in de afwerking en stug in de verdediging.  Het team dat vorig jaar de veldfinale bereikte.  Ook de spelers hadden deugd van dit resultaat, dat kon je zo van de gezichten aflezen.  En terecht !  Druk en twijfels doen rare dingen met de psyche.  Deze ruime overwinning heeft die twijfels weggenomen.  Als deze acht eenmaal in de winning mood geraken is alles mogelijk.  Dat hebben ze al meer dan eens bewezen.  De panter brult weer !