Verslag : Blauw Wit A – KCBJ A : 13 – 24  (7-17)
A: Jelle (2+2s), Imke, Sofie (1), Yannis (2)
V: Brent (1+s), Yentl, Kobe (1), Lynn (1)
Wissels: Thomas (1), Nina (1)

Scheids : Tom Vlaminckx

Na de teleurstellende wedstrijd van vorige week, verwachtten de supporters een wederopstanding.  KCBJ bleek vorig jaar een haalbare kaart, dus konden die verwachtingen mogelijk ingelost worden.  Het weer werkte ook mee.  Het was weliswaar behoorlijk wat frisser, regen bleef echter uit, zodat het eigenlijk een prima korfbalweertje was.

KCBJ gaat als een raket van start.  Nog voor ik mijn schrijfgerei goed en wel heb boven gehaald, zijn de vakken al gedraaid.  Voor er 4 min. verstreken zijn, staat het 0-3.  Kobe zet met een schot zijn ploeg op het bord.  Na de vakwissel krijgt hij onmiddellijk een schot tegen en twee aanvallen later wordt het 1-5.  Brent mildert onmiddellijk en de volgende aanval snelt Lynn haar tegenstreefster als een speer voorbij, 3-5.  Hoop nestelt zich in de harten van de supporters, maar deze opflakkering van onze blauwwitjes is van korte duur.  Ze hebben geen verhaal tegen de korte manverdediging en het storen op de ballijn van KCBJ.  Combineren wordt zo heel moeilijk en de onderscheppingen zijn legio.  De bezoekers profiteren maximaal van onze te lakse verdediging en gebrek aan concentratie.  Nog voor halverwege de helft staat het al 3-9, ondanks een poging van Tim om tijdens een time out meer leven in zijn team te krijgen.  Sofie schiet nummer 4 door de korf.  Op de andere drie doelpunten is het wachten.  In de laatste 7 min. tekent Yannis voor een schot en een vrijworp, waarna Brent vlak voor affluiten een strafworp voor herhaling van fouten op de steun omzet.

Misschien heeft de rust verandering gebracht in de hoofden van onze spelers ?  In de eerste aanvallen schiet Jelle raak en mag even later naar de stip, alweer voor herhaling van fouten op de steun, weliswaar nadat Tim de scheidsrechter er aan herinnerde dat hiervoor in de eerste helft strafworp en geen vrijworp was gefloten.  Een verdere remonte zit er niet in.  De coach van KCBJ spoort zijn spelers aan om opnieuw een strakkere verdediging neer te zetten, waardoor de blauwwitte aanvalsmachine stil valt.  Zo noteer ik slechts 4 doelpunten langs onze kant : een schot van Thomas, Jelle die een aflegger van Yannis omzet, een wegtrekker uit de korf van Nina en een strafworp van Jelle als orgelpunt.

Er is werk aan de winkel, veel werk.  De enige conclusie die uit deze wedstrijd te trekken is.