Omdat de omstandigheden ervoor gezorgd hebben dat Jesse geen afscheid heeft kunnen nemen zoals hij en wij dat graag zouden gedaan hebben, heeft Boeckenberg vandaag een persbericht uitgestuurd om Jesse te bedanken voor wat hij al die jaren voor de vereniging heeft betekend en voor de mooie momenten die hij ons, samen met z'n teamgenoten heeft bezorgd.

Een gepast afscheid zullen we nog organiseren wanneer de omstandigheden dat praktisch toelaten.

Het persbericht zoals het werd uitgestuurd vindt u hier (pdf).

De tekst uit het persbericht vindt u hieronder.

Boeckenberg bedankt Jesse De Bremaeker voor 15 jaar topkorfbal

Het was al eerder bekend geraakt: Jesse De Bremaeker speelde dit seizoen z’n laatste wedstrijden op het hoogste niveau. De huidige omstandigheden hebben ervoor gezorgd dat dat afscheid, laat ons het zacht uitdrukken, anders verlopen is dan we allemaal (en zeker Jesse zelf) gewenst hadden.

Boeckenberg wenst daarom via dit persbericht terug te blikken op een uitzonderlijke korfbalcarrière. Een gepast afscheid zal zeker nog ingepland worden wanneer dat praktisch terug haalbaar is.

Het begin: Jesse in de jeugd

Jesse werd op 16 augustus 1993 op 6-jarige leeftijd lid van Boeckenberg. Hij combineerde op dat moment korfbal nog met voetbal bij Tubantia Borgerhout. 3 Jaar later zou hij, gelukkig voor alle korfballiefhebbers, definitief voor korfbal kiezen.

Al in de jeugd werd duidelijk dat Jesse veel talent combineerde met nog meer plezier in het spelletje. Hij werd samen met z’n medespelers 2x zaalkampioen bij de scholieren en in 2004 veldkampioen bij de junioren.

Jesse en de gouden generatie van Boeckenberg

Als laatstejaars junior maakte hij op 18-jarige leeftijd de overgang naar de topgroep van Boeckenberg, toen onder de deskundige leiding van Werner Wohlken. Hij debuteerde op 4 september 2005 tegen Ganda. Z’n eerste schot was raak. Er zouden er nog talloze volgen waarvan meer dan 1100 in de 15 seizoenen zaalkorfbal (2005-2020).

Jesse was gedurende die 15 jaar onafgebroken een vaste waarde en van onschatbare waarde voor onze ploeg. Naast Werner werkte hij samen met Luc Tossens, Hans Leeuwenhoek, Detlef Elewaut, Davor Duronjic en het voorbije jaar met Johannis Schot.

Jesse speelde in wat we “de gouden generatie van Boeckenberg” kunnen noemen. Een gouden generatie op het gebied van talent maar ook een ploeg van beste vrienden.

Jesse internationaal

Jesse verzamelde 35 selecties bij de U19 tot U23 en 36 caps bij de senioren.

Hij speelde op tal van EK’s, WK’s en 2 Worldgames en zag zo al korfballend een stukje van de wereld, van Zuid-Amerika tot China. Een hoogtepunt was zeker de WK-finale in 2015 in een bomvolle Lotto Arena.

Het palmares van Jesse

Jesse beleefde met Boeckenberg en Boeckenberg met hem een periode om nooit te vergeten. De finalewedstrijden en titels stapelden zich op. Zijn palmares is bijgevolg indrukwekkend en zal moeilijk te evenaren zijn:

• 10x Zaalkampioen van België (2007-2008-2009-2011-2012-2013-2015-2016-2018-2020)
  • 5x Veldkampioen van België (2011-2013-2014-2015-2016)
  • 6x Beker van België (2008-2009-2010-2011-2014-2017)
  • 1x Korfballer van het jaar (2012)
  • 3x Topscorer van de Topleague (2013, 2016, 2020)
  • 1x Sportpersoonlijkheid van Deurne (2013)

Hij speelde 9 Europacupfinales met als hoogtepunt de finale tegen PKC in 2014. Misschien wel de beste wedstrijd die Boeckenberg ooit speelde. We vergeten ook zeker de EC-finale tegen TOP (Sassenheim) niet waarin Jesse 15x scoorde.

Bescheiden topper en winner

Maar Jesse was en is bovenal ook altijd een bescheiden speler geweest die genoot van de vriendschappen binnen Boeckenberg en die met zijn makkers binnen de andere clubs. Hij heeft zich constant getoond als een topper op én naast het terrein met een ongelooflijk spelplezier en de ingesteldheid van een echte winner.  Een voorbeeld van een ambassadeur voor onze sport.

Jesse, Boeckenberg wenst je te bedanken voor de ontelbare mooie en ontroerende momenten die je ons hebt bezorgd.  We verwachten je uiteraard als enthousiaste supporter en we zijn ervan overtuigd dat je ook als niet-speler op je eigen manier onze jonge spelers zal stimuleren om steeds beter te doen.

IN NAAM VAN HEEL BOECKENBERG: BEDANKT!