De hele dag heel wisselende weersomstandigheden en even een hagelbui tijdens de opwarming. De weergoden zijn ons echter goed gezind want de hele wedstrijd wordt onder een mooi zonnetje gespeeld.

In het begin hebben we het moeilijk om goede kansen af te dwingen in aanval en Catba is gevaarlijker door goed rondspelen van de bal. Uiteindelijk kan Quinten de score openen op inloper met steun van Maura. Catba maakt iets later gelijk 1-1. Ook in het andere aanvalsvak gaat het niet altijd vlot, maar uiteindelijk kan Yorick vanop de stip na fout op omdraaier er toch 1-2 van maken. Verdedigend houden we het goed dicht en spelen onze meisjes heel goed voor op de steun waardoor Catba het moeilijk krijgt. Aan de andere kant kan Jitte op inloper met steun van Tiago er 1-3 van maken.

In de tweede helft gaan ons tempo wat omhoog en daar heeft Catba het moeilijk mee. Quinten kan vanop de stip na fout op eigen inloper met steun van Jana er 1-4 van maken. Als Jana van haar verdedigster een beetje ruimte krijgt knalt ze van ver de 1-5 binnen. Jitte maakt er na mooi samenspel met Johannes 1-6 van. Orin lokt heel goed een strafworp uit die net wordt gemist, maar even later zet Jitte dit recht met een mooi schot van ver 1-7.

Het duurde even voor we goed in de wedstrijd zaten. Eens we goed gingen voorverdedigen had Catba het moeilijker, maar in onze aanval ging het soms nog te traag en werd er teveel naar dezelfde oplossing gezocht. Volgende week spelen we onze laatste thuiswedstrijd tegen Spartacus. We hebben nog iets recht te zetten van de heenwedstrijd.

Sportieve groeten, de trainers