De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen spelen we tegen Spartacus, een heel sterke ploeg waar we in de heenwedstrijd kansloos tegen waren.

In het begin is het bij ons zoeken om de bal goed en vlot rond te spelen door het verdedigen op de ballijn van Spartacus. Spartacus krijgt zelf een paar goede kansen die ze niet afwerken en als wij beter in ons spel komen kan Jana op inloper met steun van Anthony de score openen 1-0. Niet veel later valt de gelijkmaker op schot 1-1. Aan beide kanten soms wat pech met de afwerking, maar uiteindelijk kan Johannes op inloper met steun van Jitte er 2-1 van maken. Waar een eerste mooie combinatie met dieptepas nog wordt gemist gaat de inloper van Yorick, goed in de rug van de tegenstander gelopen, op dieptepas van Johannes er wel in 3-1.

Na de rust schakelt Spartacus een tandje hoger en wij zijn even de pedalen kwijt waardoor ze met een wegtrekker en een schot uit rebound gelijk komen 3-3. Yorick kan na combinatie met Johannes ons met een schot terug voorsprong brengen 4-3. Het laatste woord is voor Spartacus dat met een schot uit rebound, een schot en een wegtrekker de wedstrijd naar zich toe trekt 4-6.

Dit was een heel leuke wedstrijd om te zien met twee goed korfballende ploegen. Na een heel goede eerste helft verloren we in de tweede helft soms wat onze concentratie waardoor Spartacus toch nog kon winnen. Volgende week de allerlaatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Voorwaarts. Nog een keer alles geven om dit mooie seizoen in schoonheid te beëindigen.

Sportieve groeten, de trainers