In het begin van de wedstrijd hebben we het moeilijk in verdediging en lopen met name de meisjes van Vobako goed in de rug naar de korf. Op zo’n korte kans komen we dan ook 1-0 achter. Als in onze aanval Othmane aan de zijlijn instructies krijgt van de coach wachten de drie andere spelers niet om verder te spelen en kan Maura met een inloper op dieptepas van Johannes gelijk maken, 1-1. We lopen verder uit met een inloper van Liv op steun van Tiago en een inloper van Yorick die vanuit de verdediging door Johannes knap wordt vrijgespeeld, 1-3. Voor de rust kan Vobako nog terugkomen met een inloper en schot uit rebound, 3-4.

Matthis komt er in voor Tiago en Celeste voor Liv. Yorick brengt de twee verschil terug op het bord met een inloper op steun van Hannah. Na de wissel doet Johannes hetzelfde op steun van Maura, 3-6. Vobako geeft zich niet gewonnen en met een ver schot wordt het 4-6. Terug drie verschil als Yorick scoort met een omdraaier uit de steun, 3-7. Vobako scoort terug met een schot 5-7. Even later staat het terug gelijk als we twee keer in verdediging niet staan op te letten, een eerste keer een vrije speler onder de paal de tweede keer met een in”wandelaar”, 7-7. We kunnen niet meer scoren, missen zelfs nog een stip en zo eindigt de wedstrijd in een gelijkspel.

Deze wedstrijd moesten we winnend afsluiten. Hopelijk eindigt hier ook niet de doelstelling om in een A reeks te spelen in de zaal en op het veld, daarvoor moeten we bij de 2 eersten eindigen in onze reeks en dan moeten we de 3 volgende wedstrijden ons toch beter gaan focussen op het verdedigen en geen onnodige doelpunten meer weggeven.Luister naar de raadgevingen van jullie coach en probeer ze uit te voeren!!

Rik