Het eerste verslag voor een nieuwe club, in nieuwe kleuren, het is even wennen. Maar het verhaal blijft hetzelfde. Een weergave van de wedstrijden brengen voor een jeugdploeg, in dit geval de U16 A ploeg van Boeckenberg, een groep van talentvolle jongeren, die zichtbaar genieten van hun hobby. Ik wil alvast de ouders bedanken om me deze taak toe te vertrouwen.

We schrijven eerst woensdag 25 september, de start van het bekeravontuur van seizoen 2019-2020. Een avondwedstrijd, altijd toch een beetje afwachten wat het wordt, zeker in onaangenaam regenweer. Maar onze spelers hebben hun start alvast niet gemist, zoals je aan de lange lijst doelpunten hieronder kan zien. We moeten wel eerlijk zijn, we hadden een moeilijkere loting kunnen hebben.

Aanval: Claudia - Julie/Evi - Noah/Joran - Rik

33-1 inloper Evi na diepe pas van Rik

34-1 shot Quinten met steun van Aiko

35-1 omdraaier Quinten na pas van Elfie

Statistieken zeggen natuurlijk niet alles, maar ze geven in dit geval wel aan wat voor een mooi evenwicht er in de ploeg is: 17 doelpunten van de dames en 18 van de heren. Er kan dus over 8 gescoord worden en dat is nu net de meerwaarde van een goede ploeg. Als de ene eens een mindere dag heeft, kunnen de anderen dat opvangen. Een vak valt of staat niet bij één persoon. En het gaat er ook niet echt om wie scoort, maar wel om wie zich inzet om de ploeg te helpen scoren. Iedereen doet zo zijn duit in het zakje.

Waar we in de veldcompetitie tot nu toe gemiddeld 27 keer de mand konden raken buiten de gescoorde korven was dat aantal deze keer maar liefst 75. Er werden veel ballen gerecupereerd en we hadden ook enorm veel reboundoverwicht, waardoor we kans na kans konden nemen. Als je dan ziet dat de tegenpartij de mand slecht 5 keer kan raken, weet je dat de verdediging enorm veel druk heeft gezet en de boel netjes dicht kon houden.

Het verschil was vanavond enorm groot. Toch was er op geen enkel moment een spoor van arrogantie te vinden in het spel en/of de houding van onze toppers. Er werd steeds met respect voor de tegenstander gespeeld. En zo hoort het ook. En als je dan de bank enthousiast en met veel plezier de naam van de speler hoort scanderen, die een doelpunt kan maken, besef je dat de sfeer goed zit. Goed bezig, jongens en meisjes! Op naar de volgende tegenstander.

Linda (Mama van Evi)

PS: Bedankt Linda vanwege de U16 coaches & ouders!