Als trainer had ik 2 doelstellingen vooropgesteld bij aanvang van dit seizoen met de U12a panters, in de beker zo ver mogelijk eindigen, laatste 4 = ½ finale = GELUKT, en zaal en veld in een A reeks spelen, met de beste 8 van België = (bijna) GELUKT, als we onze wedstrijd op Kwik winnend of gelijk afsluiten, anders hangt het nog een beetje af wat de andere ploegen in de andere reeksen doen, voor de beste 3de plaatsen. We hebben er hard voor moeten trainen en met hoogtes en laagtes in de wedstrijden dit al bereikt en staan voorlopig op een mooie 2de plaats. De komende zaal en veldcompetitie zal heel spannend worden en van hoog niveau zijn. Het is jaren geleden dat er zo'n sterke lichting is bij vele U12 ploegen. Iedereen kan van iedereen winnen en verliezen en dat is positief om verder te ontwikkelen als korfballer. Door weerstand worden jullie alleen maar beter.

We mochten onze sympathieke “meter Tine” en “peter Damon” begroeten, beiden “TOP” korfballers van onze kern. Ze hebben kennis gemaakt met de trainers/coachen en natuurlijk ook met onze U12A panters. Ze waren heel enthousiast na de wedstrijd en dansten mee ons rondedansje !! RESPECT !

We hebben dan ook beloofd om eens naar hun wedstrijd te gaan kijken en te supporteren, ze verdienen het!

De wedstrijd zelf kende een geweldige 1ste helft, hoog tempo, met heel veel kansen, mooie uitgespeelde doelpunten en een geweldige verdediging. Na 20 minuten stond er 9 – 1 op het scorebord tegen een ploeg dat op gelijke hoogte stond in de rangschikking. Met doelpunten van:

Maura 3x steun Lou (2x) en steun Johannes (1x)

Liv 1x steun Lou

Yorick 3x steun Noor (1x) Orin (1x) en Celeste (1x)

Lou 1x steun Liv

Johannes 1x – verdiende de jongens shirt - steun Maura.

Tijdens de rust gaf de coach als opdracht mee om geen doelpunten meer te maken, want 10x scoren zou hem geld kosten vanwege een beloofde traktatie.

Voor 1 maal werd er heel goed geluisterd naar de coach, want er werd niet meer gescoord, tot … Camille besloot helemaal op het einde om toch doelpunt 10 te scoren.

Camille 1x – verdiende de meisjes shirt - steun Yorick.

Wat me wel opviel is dat ditmaal de meisjes aan het kanon waren met 5 doelpunten en 5 assists en de jongens eveneens met 5 doelpunten en 5 assists en zo hoort het ook !! Knap “meiden” !!

Weeral dolle vreugde na de wedstrijd want de doelstelling = (bijna) gelukt !!

Nu nog op Kwik ons best doen want jullie verdienen het om met de 8 beste ploegen te spelen.

Tevreden coachen en supporters,

Rik en Lien