Een paar zieken (Liv en Celeste die met 39° koorts thuis bleven) en Orin die zich ook niet 100% goed voelde en Maura net hersteld van een weekje griep, maar gelukkig kunnen we rekenen op Hannah, Jitte en Lauranne om ons te versterken. Bedankt hiervoor meiden! Ook Lien en Rik waren een beetje ziekjes.

We starten heel goed aan de wedstrijd en komen op voorsprong dankzij een strafworp van Maura na fout op eigen doorloper met steun van Tiago, 0-1. Even later gaat aan de andere kant de bal op de stip, 1-1. Een tweede stip van AKC wordt gemist, maar Jitte is wel trefzeker op strafworp na fout op eigen doorloper met steun van Orin, 1-2. We hebben de wedstrijd goed onder controle en na een balonderschepping van Johannes aan de middenlijn zet Yorick met een mooie dieptepas Jitte vrij op 5 meter van de korf en die schiet zuiver binnen, 1-3.

Aanvallend gaat het dan wat moeizamer en kunnen we onze kansen niet afwerken. Net voor de rust houdt Johannes een bal aan de middenlijn mooi binnen en kan zelf de doorloper afwerken na mooie dieptepas van Maura, 1-4.

Het eerste doelpunt na de rust is bijna een kopie, want na balonderschepping bij uitverdedigen kan Johannes weer een doorloper scoren na dieptepas van Maura, 1- 5.

Het tempo gaat dan helemaal uit de wedstrijd door de (meestal terecht) gefloten loopfouten, maar niet voor beide partijen en de veelvuldig gefloten (lichte) overtredingen. Een scheids die zich duidelijk niet kon verplaatsen in het U12 korfbal en toverde met vrijworpen en stippen!

AKC kan vanop de stip nog 2-5 scoren, maar verdedigend wordt er niets meer weggegeven. Een minuut voor affluiten scoort AKC vanop vrijworp 3-5 maar Johannes countert onmiddellijk met een ver schot, 3-6.

Voor de “Diamonds Shirt” was het een felle strijd tussen Johannes die een knappe match speelde met de juiste inzet en Jitte, die blijkbaar graag bij de U12A panters meespeelt. Het was uiteindelijk Jitte die verdiend de shirt een weekje mee mag nemen naar huis. Knap meid. Wim (papa Jitte) zal dit niet geloven, maar Jitte speelde een prima wedstrijd in de U12A.

Hannah en Lauranne bedankt voor het meespelen, jullie deden het prima !!

Volgende week iedereen weer genezen zodat we verder kunnen werken aan onze doelstelling, want het is nog niet "binnen", want ondertussen heeft ASKC van Vobako gewonnen en zijn er nog steeds 5 ploegen in de "running" voor 4 plaatsen.

Rik en Lien