Dit weekend stond er een belangrijke wedstrijd op het programma, eentje tegen de Purple Monkeys van Temse, die al een tijdje de 4e plaats in de rangschikking innemen. Wij waren bij winst mathematisch zeker van een plaats in de kruisfinales en Temse moest winnen om verder uit te lopen op Rijko, die slechts 2 punten achter hen staan en dus net naast de kruisfinaleplaatsen vallen, maar nog wel kans maken. Beide ploegen zouden dus voluit voor de winst gaan, geen cadeautjes.

Boeckenberg A - Temse A (16-13) d.d. 8/2/2020

Wissel Claudia voor Julie

16-12 shot heer Temse

16-13 shot heer Temse

Wij startten schitterend en konden de score meteen openen in de eerste aanval, dus de onzen waren duidelijk wakker. Maar net zoals in de heenwedstrijd speelden we in het begin weer haasje over. Wij scoorden en Temse kon tegenscoren. Ze kwamen zelfs 2 keer even op voorsprong, maar we lieten dit niet zomaar gebeuren en brachten de bordjes steeds snel weer gelijk. Na de eerste time-out namen we de wedstrijd duidelijk in handen. De ene aanval na de andere volgde - aanvankelijk weliswaar zonder doelpunten als beloning -, en Temse kon amper tot een kans komen. Op 8 minuten vóór het einde van de eerste helft konden we dan eindelijk de korf weer doorboren en maakten we een kloof, die Temse nooit meer heeft kunnen dichten. Enkele doelpunten volgden elkaar snel op en zo gingen we de rust in met 10-5.

De tweede helft gingen we op hetzelfde elan verder, nog iets meer doelkansen, maar een iets mindere afwerking. De verdediging stond dan weer ijzersterk, want we moesten behalve de doelpunten slechts 8 doelkansen toestaan, wat uiteraard zeer weinig is. Op het einde van de wedstrijd slikten we wel nog enkele mooie verre shots van de Temse heren, waardoor het lijkt alsof we maar net konden winnen, maar niets is minder waar. We hadden aanvallend duidelijk de bovenhand en de winst kwam eigenlijk niet meer in gevaar.

Jongens en meisjes, jullie hebben het gedaan. Een plaatsje in de kruisfinales is nu zeker. Knappe prestatie! Dit hebben jullie natuurlijk niet alleen gedaan. Ook het coaching team verdient een pluim voor de geweldige begeleiding van onze toppers. Een dikke proficiat aan iedereen! Volgende week reizen we af naar Rijkevorsel. Laat ons ook die wedstrijd met dezelfde mentaliteit aanpakken. Ondertussen goed blijven trainen en de tijd nemen om eventuele kwaaltjes te verzorgen, zodat jullie allemaal in topconditie naar de kruisfinales kunnen. Beveren, here we come!