Boeckenberg U16B – Technico 11-13 (5-11)

Wegens vakantie zijn Eline, Ilah, Marie en Anthony niet aanwezig. Mado (U16A) komt heel graag bij ons invallen. Onze trainer Nick kan toch aanwezig zijn tijdens onze match, zijn eigen match werd wegens technisch problemen stilgelegd. Zowel bij onze ploeg als bij Technico zitten we met tekorten bij de meisjes of jongens en spelen enkele spelers mee voor het ander geslacht.

Aanval: Mick, Frederik, Kaat, Merel
Verdediging: Lucas, Jayki, Margo en Kubi (meisje)
Bank: Mado en Alec

Na 8 min spelen heeft Technico al 4 maal gescoord. Kubi wordt vervangen door Alec. Merel weet via een doorloper de teller op 1 te zetten. Technico weet niet veel later met een penalty een 5de keer te scoren (1-5). Lucas zorgt ervoor dat we een 2ekeer scoren met een shot van ver. Vervolgens laat Technico zich echt niet doen! Ze scoren nog 2 keer (2-7). Lucas scoort weer met een shot (3-7), Technico antwoord en scoort nog 2 keer. (3-9) Frederick scoort ons 4epunt. Technico bestraft ons met een 10e doelpunt. (4-10) 2 minuten voor de rust scoort Alec ons 5edoelpunt, maar Technico antwoord met een 11edoelpunt, ruststand 5-11.
Waren onze panters iets te zeker van hun stuk nadat ze bij de uitwedstrijd een mooie 5-12 hadden behaald? Heeft de vakantie een “vertragend” effect op hen? Onze trainers zullen hun beste peptalk moeten bovenhalen.

Na de rust scoort Technico hun 12depunt. Langs onze kant doen we een paar wissels. Merel wordt vervangen door Mado. Niet veel later wordt Margo vervangen door Merel. Mado zorgt voor 6-12 met een korte kans shot. Merel zet de stand op 7-12 met een penalty, en Lucas zorgt voor 8-12 met een shot. Na een technisch overleg merken we bij onze ploeg dat ze in een versnelling hoger spelen! De nachtelijke busreis na de skivakantie eist zijn tol bij Kaat, ze wordt vervangen door Margo. Technico scoort nog eens, hierdoor komt de stand op 8-13! Verliezen we hierdoor onze 1eplaats in de zaalrondes? Vervolgens zorgen Mado, Jayki en Frederik op nog 1min30 van het einde van deze wedstrijd voor een mooie inhaalbeweging, maar het eindoffensief komt net te laat. Eindstand 11-13.

Ondanks dit puntenverlies worden onze U16B toch reekswinnaar, want eerste achtervolger Rijko B wist ook niet te winnen. Volgende week nog een laatste wedstrijd in de zaal tijdens de Panterdag dus alle supporters op post om onze kampioenen te vieren.

Sportieve groeten, Sofie