Verslag : Leuven A - Boeckenberg A : 19 – 23  (7-15)
A: Joppe B (1), Lucas DR (2s), Lisa VG (4), Lauren S (3+s)

V: Jordan DV (3), Tess V (2), Tibo D (3+s), Maline V (s)
Wissels : Dennis DV (1), Rani VH

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Een vogelvlucht van 50 km geeft een weer(eld) van verschil : somber en grijs bij vertrek in Mol, heerlijk zonnig bij aankomst in Leuven.  Een parkeerplaatsje vinden bleek nog de moeilijkste opgave.  Uiteindelijk vond ik een stek achter het ruime scorebord en zag ik vanop de motor Lisa haar eerste schot scoren.  Een wijziging in de ploeg : Maline startte in de plaats van Amber.  Opdracht : de twee punten meenemen naar Boeckenberg.

Ondanks het zeer enthousiaste, maar faire, gescandeer en gezang van de aanhangers van de thuisploeg lopen onze panters verder uit via een stip van Lucas en een doel van Tibo onder de korf.  Wegens het gebikkel onder de korf, waardoor de verdedigende rebounders al eens hun positie uit het oog verloren, zullen er in de loop van de wedstrijd opvallend meer dergelijke goals gescoord worden.  De thuisploeg kan een eerste maal tegenscoren en zal de volgende 10 minuten blijven aanklampen.  Daarna moeten ze langzaam de rol lossen en in de laatste 10 min. valt eigenlijk al de beslissing.  De ruststand zegt voldoende.  In deze helft zagen we reeds veel uitschuivers en slippartijen en bijna een volledige spreidstand van Jordan.  Het grastapijt, bestrooid met kleine rubberen bolletjes, was hiervan de oorzaak.  Het vergde voor onze spelers een hele aanpassing, maar ook de thuisploeg had er behoorlijk wat last van.

Tot zo’n 10 min. voor het eindsignaal houden onze panters de tegenstander op 7 doelpunten.  Gert had dan wel al twee time outs genomen, misschien om zijn spelers tot doelgerichter aanvallen aan te zetten.  Eveneens had hij Joppe al naar de bank gehaald.  Tibo kwam in zijn plaats, nadat Dennis diens stek had ingenomen.  Rani was in de plaats gekomen van Maline, die later terug tussen de lijnen kwam nadat Lisa een tik tegen het hoofd had gekregen.  Met de kruisfinale van volgende week in gedachten, nemen onze spelers in die laatste minuten wat gas terug, zodat Leuven de kloof op het scorebord iets kan verkleinen.

Een paar minuten voor affluiten was Leuven al gestart met de applausvervanging van 2 spelers.  Na de wedstrijd kwamen daar felicitaties bij voor nog een zestal spelers.  De barbecues stonden al klaar om deze laatste speeldag van de veldcompetitie te vieren.
Langs onze kant ging tijdens het einde van de wedstrijd aandacht naar de wedstrijd Catba-Neerlandia.  De Gentenaars hielden de thuisploeg lange tijd op achterstand, maar Catba kon ultiem het ene puntje pakken dat ze nodig hadden om zich te verzekeren van de runner up-wedstrijd tegen Scaldis.

Wij richten onze aandacht op volgende week zondag en de kruisfinale thuis tegen Kwik.  Zij wonnen van Temse, dat degradeert.  AKC/Luma, dat Voorwaarts kansloos liet, ontvangt Floriant, die ruim hun meerdere moesten erkennen in Borgerhout/GW.  Door de betere onderlinge confrontaties tegen Kwik behouden ze hun derde plaats.  Dus pantersupporters volgende week worden jullie in grote getale verwacht om jullie spelers oorverdovend aan te moedigen en naar de finale te brengen.