Verslag : Borgerhout/GW – Boeckenberg A : 15 - 20  (7-8)
A: Dennis DV (1), Amber E (2), Lisa VG (4+s), Joppe B (5)

V: Jordan DV (3), Tess V, Lauren S (2), Tibo D
Wissels : Lucas DR (2), Seppe C

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

De laatste wedstrijd tegen onze achterburen ligt nog fris in het geheugen.  Daarvan willen we geen herhaling, al was het maar om onze stek in de kruisfinale zeker te stellen.  Ondertussen deed de geruchtenmolen zijn werk.  Glenn P en Kian A gekwetst bij Borgerhout/GW, dat zijn inspanningen zou sparen voor de finale van de Beker van België.  Geruchten, want Glenn startte en Kian kreeg een plaats op het veld in de tweede helft.  Langs onze kant geen wijzigingen.  Het weer was spelers en toeschouwers genadig : niet al te veel wind en droog.

Zowel Amber als Joppe schieten hun eerste bal door de mand.  BGW countert, Lisa rondt een lange aanval af met schot.  Tibo, gekwetst aan de knie, moet dan het veld verlaten.  Lucas komt in zijn plaats en krijgt zowat meteen een stip tegen, gevolgd door 3 goals op rij : een van en een tegen Joppe en een tegen Lisa, 4-4.  De volgende 9 min. zijn de verdedigingen baas tot Amber raak mikt.  Lucas krijgt een schot tegen, waarna BGW de heer tegen Jordan wisselt in een poging diens reboundoverwicht te verminderen.  Lucas gaat onder de korf en vecht daar menig robbertje uit met zijn tegenstander, terwijl Jordan driemaal raak schiet.  Het tweede doelpunt werd niet toegekend wegens een fout onder de korf van Lucas.  Die krijgt opnieuw een schot tegen na de vakwissel.  Met een inloper van Lisa en een schot tegen Amber gaan we rusten.

Zo starten we ook de tweede helft.  Joppe gaat naar de stip voor een zware duw in de rug, mist, maar Lisa kan in diezelfde aanval wel scoren.  Een stip van Lisa wordt nog gecounterd door een schot tegen Joppe.  Jordan mag een vakwissel naar de kant, terwijl Seppe zijn taak overneemt in verdediging.  Vervolgens duwen onze spelers het gaspedaal in en scoren viermaal op rij, zodat er voor het eerst een duidelijk verschil op het bord komt, 9-14.  In de rest van de wedstrijd, ongeveer een kwartier, scoren beide ploegen om en om, waardoor het minimum van 4 doelpunten verschil blijft tot het einde van de wedstrijd.  Joppe sluit de debatten met een jumper uit de korfzone.

Niet meteen een hartverwarmende wedstrijd.  In de eerste helft is de afwerking van onze panters ondermaats, zodat de thuisploeg lang kon aanklampen.  Het gevechtskorfbal onder de korf werd nauwelijks beteugeld en als een speler opzettelijk zijn inlopende tegenstrever een harde duw in de rug geeft, mag dat groen zijn.  Het protest van die overtredende speler tegen de strafworp voor die fout is vervolgens te bekeuren met geel, toch ?  Niks van dat alles.  We onthouden het goede : de kruisfinale is definitief zeker.  Zal ik er de verzuchting van de supporters bijvoegen ?  Die zouden de spelers in die kruisfinale graag in eigen huis aanmoedigen.  Het is dus zaak de tweede plaats in de rangschikking te behouden.

Volgende week ontvangen onze panters Kwik, de week daarop AKC/Luma.  Voor de slotwedstrijd van de veldcompetitie op 18/05 richten we onze schreden naar Leuven.