Bekerfinale U19 d.d. 4/5/2024: Kwik U19 A – Boeckenberg U19 A (10-14)

Wat een stralende dag in een korfbalseizoen zou moeten zijn met de jeugdfinales van de Beker van België werd een grijze en vooral heel natte bedoening. Omstandigheden die het korfbalspel wellicht niet zouden bevorderen. Voor zij die er niet konden bij zijn had Temse livestreams voorzien, waardoor velen wellicht ervoor gekozen hadden om warm binnen te blijven. We konden ze geen ongelijk geven. Maar toch waren er heel wat supporters komen opdagen om onze toppers aan het werk te zien en zij hebben zich dat niet beklaagd. Wat we gedurende 70 minuten te zien kregen was pure klasse.

Aanval: Mattijs – Mira – Senne – Soetkin

Verdediging: Evi – Mado – Mirko – Rik

Reserve: Anthony – Charlotte – Jana – Jani – Nils

0-1 shot Senne na pas van Mattijs

1-1 shot heer Kwik

1-2 shot Evi na pas van Mirko

1-3 shot Mirko na pas van Evi

1-4 shot Senne na pas van Mattijs

1-5 inloper Senne op steun van Soetkin

1-6 shot Evi na pas van Mado

1-7 shot Mado na pas van Evi

1-8 shot Mira na pas van Soetkin

2-8 shot dame Kwik

2-9 korte kans Mirko al vallend en vanuit rebound (je moest erbij zijn)

RUST

2-10 shot Mado na pas van Evi

3-10 shot heer Kwik

4-10 shot heer Kwik

5-10 shot heer Kwik

5-11 shot Mado op steun van Mirko

6-11 shot heer Kwik

7-11 shot heer Kwik

7-12 shot Evi op steun van Mado

8-12 shot heer Kwik

9-12 shot heer Kwik

9-13 shot Senne op steun van Soetkin

WISSEL Soetkin => Charlotte

10-13 korte kans heer Kwik

10-14 penalty Evi

WISSEL Senne => Jani

WISSEL Mira => Soetkin

Na de voorbije veldwedstrijden, die aan onze kant toch minder waren, was het moeilijk in te schatten wat we te zien zouden krijgen. Bovendien ligt Elfie tijdelijk uit en was Florian op eindejaarsreis, allemaal factoren die ervoor zorgden dat we er op voorhand zeker niet gerust in waren. Ondanks de barre weersomstandigheden waren onze U17’ers Jana, Anthony en Nils bereid op onze bank te komen zitten, zodat de coaches alle mogelijkheden hadden om wissels door te voeren en in te grijpen bij kwetsuren. Dankjewel, U17’ers! Maar behalve een bebloede knie bleef iedereen deze keer overeind, alhoewel heel wat spelers de grasmat van dichtbij gezien hebben, al dan niet op eigen initiatief.

De coaches hadden de wedstrijd minutieus voorbereid met een tactisch plan dat absoluut gewerkt heeft. De opdrachten waren voor iedereen duidelijk en werden tijdens de hele eerste helft bijna tot in de perfectie uitgevoerd. Er werd zeer geconcentreerd en geduldig gekorfbald, de juiste mensen werden in aanval uitgespeeld. En we hebben nog maar eens bewezen dat we de best verdedigende ploeg zijn. Op de topschutters van Kwik werd netjes verdedigd.

Het werd geen doelpuntenkermis in dit weer, maar er vielen wel pareltjes van doelpunten. De afwerking was er op de juiste momenten en net die ontbrak aan de kant van Kwik. Als je na een half uur spelen nog steeds maar één keer gescoord hebt, dan weet je dat het niet goed is. Een ruststand van 2-9 tegen Kwik was dan ook ongezien en zeker niet verwacht. Dat de Biekes dit niet zomaar zouden laten gebeuren, werd in de tweede helft uiteraard duidelijk. Enkele heren vonden hun shot terug en zo kon Kwik zich terug in de wedstrijd knokken. Al kwamen ze nooit dichter dan 3 doelpunten. Op geen enkel moment was de winst dus in gevaar. Ook al was er soms veel ophef naast en op het veld, onze spelers bleven cool en collected hun spel verder spelen met uiteindelijk een mooie eindstand van 10-14 op het scorebord.

De Beker van België is oververdiend voor onze U19. Dat bewijzen ook de vele complimenten die onze coaches en spelers achteraf te horen kregen van menig korfballer. Dit was een prachtige teamprestatie. Als je die beker als zaalkampioen aan je palmares kan toevoegen, is dat puur genieten. En dat hebben onze spelers en entourage diezelfde avond uiteraard ook gedaan tijdens een geslaagd feestje op de club. Een dikke proficiat aan de coaches, spelers en begeleiders! Jullie waren top!